Sunday, January 14, 2007

står upp och skriver med en apelsinklyfta i munnen

Nu gör jag det, eller inte nu, men det är pågående. jag skriver min uppsats. tjoho. jag började för en timma sedan ungefär och jag ska vara klar innan två täkte jag. eller, klar och klar. klar kommer jag ju inte bli. men jag tror det är förhandlingsbart det där. jag ska vara klar med det viktigaste. men det som visar på hur jag har tänkt, analyserat och dragit slutsatser.

jag är lite som ett miffo eller en psykopat när jag skriver. först kommer jag på tusen orsaker att inte skriva (kolla på one treehill och grina tillexempel), sedan tvingar jag mig själv att sitta vid datorn. jag får inte röra mig även om jag bara sitter och spelar harpan i en timma. för en stund sedan var det belöning som gällde. en apelsinklyfta varje gång jag skrev nåt bra.
min nyaste regel är att om jag inte sitter vid datorn så måste jag stå upp. inte sitta i soffan eller sängen. detta har lett till att jag har stått och zappat i fem minuter. geek!

min senaste plan lyder mo´bro och kaffe. vi får se hur det urartar!
men jag har faktiskt kommit en bra bit på väg. Jag blir lika överaskad varje gång jag inser det. kanske hinner jag inte klart tills i morgon, men nog fan ska jag lämna in en uppsats på onsdag! jag kan jag vill jag ska!

(jag lovar, när uppsatsen är inne så ska denna blogg åter handla om intressanta saker som vem jag ligger med och böghögar och sånt)

puss

No comments: