Thursday, January 04, 2007

ska kanske...

...nämna något om mitt nyårsfirande också.
man kan säga att jag tog ut större delen av kruten på fredagsfesten, men nyår blev ändå en helt ok tillställning. supergod middag hemma hos åsa, hennes pojkvän martin och en hög med löst folk. lite småstelt i början men när spriten går ner och så vidare...
Jag började diskutera favorit-teoretiker med mina bordsgrannar (jag "höll" på pierre bourdieu) och kom fram till diversse skumma resultat.

tolvslaget tillbringades på mossebacke terass. jag skålade in det nya året med lapin kulta och kände mig sann mot mig själv!

när vi kom tillbaks till lägenheten var plötsligt alla dyngfulla (inte jag, jag ligger på en konstant lagom dräggfylla) , vilket kändes väldigt märkligt men ganska kul.

Jag skulle sova på soffan i vardagsrummet men folk gick ju inte hem, så det slutade med att jag satt uppe och drack slattar ( från flaska, ej glas. haha. ) och kaffe till halv sju tillsammans med martin och två av hans vänner. diskuterade nätdejting, rymdteknik, politik och annat smått och gott innan jag däckade och sov en timma innan det var dags att gå till tåget.

en vacker början på det nya året!

No comments: