Monday, January 22, 2007

äntligten...

...nystart.
C-uppsatsen är inne, opponering på onsdag.
Bra tillfälle att börja på nytt, styra upp och fixa till.

Började nystarten med stockholms-helg. fantastiskt bara det!
Tågresa upp med godispåse och agatha christie, häng med rostmackor och jerry springer hemma hos Linda, roliga, skruvade och smarta människor påå DIK-mötet och en praktik-intervju som jag verkligen hoppas på.

DIK-dagarna va riktigt roliga. CV-workshop, studiebesök hos kulturministerns politiskt sakkunniga, möten samt gott käk och vin. människorna är roliga de också. en intressant blandning verkligen, men samtidigt med någon slags röd tråd. härligt att kunna kombinera skitsnack, kaffe & öl drickande och garv med seriösa dikussioner.

lördag eftermiddag fikade jag med mira. myspys och varmchoklad. ska bli fint när hon och "jass the ass" återvänder till växjö! (och det gör dom i dag hurra!)

lördag kväll spenderades med sanna och madde. träffade en helgonkille som sannasnackat med på en pub. trevligt. plötsligt var vi bara så fulla. det kan ha haft något med gammeldansken att göra, men jag vet inte säkert. i alla fall så fotade jag en massa med en liten mans kamera och snusade en massa så jag blev riktigt störd.
vi drog vidare till en annan pub senare. där snackade jag med en berusad finska med talfel och drack jaägermeister. right on baby!

söndagen var en hemsk hemsk dag. jag bröt mitt 25 års-löfte samt åt qournfärssås. lågs sked med ebba och har följdaktligen stora blåmärken på hela kroppen.
åkte hem till växjö på eftermiddagen.

home sweet home. jag börjar få sjuk separationsångest. mina vänner (vart dom än bor) är så oslagbar. Fick jag välja så skulle jag lyfta upp hela campus och släppa ner det igen utanför stockholm. kanske i hökis, haha. där skulle vi alla bo i fred och frihet. läsa strökurser, fika på astrakan, dricka kvällens på sivans för att sedan ta gröna linjen in till medis och gå på kvarnen. (nej, kanske inte kvarnen. vi kan släppa ner deluxe någonstans i närheten istället)
jag trivs så bra i växjö, men det går inte att stanna i växjö efter studierna, det känns helt meningslöst. jag skulle dock lätt kunna bli överliggare och samla på mig en sådär 280 högskolepoäng. meeh. det vore livet!

nu ska jag läsa en c-uppsats och dricka kaffe.
ciao!

1 comment:

Anonymous said...

babydarling! skulle bara säga att jag saknar dig/er redan, men än så länge är lund alldeles lovely!
jag håller med om att vi borde instifta någon slags gemensam boplats, dr vi kunde leva ett fredligt och alldeles galet liv. skeda på söndagarna, titta på dålig tv och snacka skit på perket.

pusspuss