Friday, January 12, 2007

flum flum....

Nu ska jag bjuda ER, mina fans, på något alldeles extra. en liten anekdot som nyligen utspelat sig, och fortfarande gör det i skrivandet stund.

Josse och jag har suttit i datasal på biblan och pluggat från tio i dag. Vi bröt upp för lunch och handledning runt två och jag lämnade mina grejer liggande vid min plats. Hemma, käka och sedan blev det bestämt att vi skulle åka med emma och malle till maxi och handla. så det gjorde vi.

Hemma igen vid femtiden. vi bestämde att vi skulle ge oss tillbaks till biblan vid halv sju för att ta tag i plugget igen. planen var egentligen folköls-plugg, men vi tonade ner det till kaffe-och godis-plugg. jolå. vi kom till biblan runt kvart i sju.
det stängde sex. DAMN!
Mina saker (papper, böcker, anteckningar, väska) samt min sparade (men ej mejlade) uppsats är fångar i bibliotekets källare. så kan det gå.

nu sitter vi i en datasal i huvudbyggnaden iställe toch är sjukt flummiga. skolan är befolkad av barnvagnar. ingen vet varför.
jag ska försöka komma på en frågeställning. utan anteckningar, utan senaste verisonen av uppsatsen. tack och godnatt. ge mig mera kaffe!

puss

No comments: