Saturday, November 25, 2006

rödvin & sällskapsspel

vem var det nu som sa till mig i går att arbetsgivare ofta googlar folk de funderar på att anställa? spelar ingen roll vem det var, summan av kardemumman är väl att man ska presentera sig som en respektabel och genombegåvad person i alla sammanhang där en potentiell arbetgivare kan snoka reda på en.
då kör vi!


Hej potentielle arbetgivare,

i går var jag, fia, emma, emma f, malle och anna på gamla norr och hängde. först käkade vi en fantastisk grönsaksbuffé och sedan drack vi vin och spelade när och fjärran. I princip så skulle anna och jag ha vunnit, men vi gamblade bort alla våra pengar. haha, det var det värt.
efter intensivt rödvin/rom&cola-drickande drog vi till de luxe.
en härlig kväll med dramatik, liveband, svettiga män och några obligatoriska tårar. så vackert!
jag fick skrika "sexualitet" i animal five sångarens mick och jag fick dansa pardans med rasmus. senare under kvällen fick jag även hångla med en söt man som hette acke. vi låg sked på en bänk... sedan tacklade jag honom och kallade honom för "din jävel", och han sa att jag var söt.

jag tappade bort alla min vänner och ringde anna, men då svarade pierre och lekte porttelefon. inte så bra. tillslut fann jag i alla fall en skara vänner på donken. vi traskade hemmåt och fia och jag pratade om ponnys och silkesapor till fem på morgonen.

i dag är jag oväntat fräsch och har ätit macka, chips, dipp, cola, oboy, kaffe och en halv pepparkakssandwich till frulle. klockan halv fem är det på´t igen för då är det "bad taste"fest för alla sivansjobbare. jag tror jag ska gå som white trash rocker.

så, kära potentiella arbetgivare. som du ser så är jag en fantastisk människa som lever ett fascinerande liv. anställ mig genast.

puss och kram från mallan

2 comments:

Anonymous said...

du e och förblir den bästa, keep up the good work..:)

Anonymous said...

vi skulle vunnit om inte speldjävlen gripit tag om våra småberusade hjärnor! men nice working with u!