Wednesday, November 22, 2006

någon typ av perspektiv

Fick mejl av mira i går. det blir inget dj:ande för dj bitchwax & e-town fuckup på fredag eftersom djävulskap och sjukdom sätter käppar i hjulet. plötsligt förstår man inte varför man kan gå och ha ångest i flera veckor över en c-uppsats. det är ju inte på riktigt! det är inte på liv och död och ju mer man ororar sig så känner man sig som en skit med i-landsproblem.

istället för att gnälla över skiten har jag faktiskt tagit tag i det i dag. har haft handledning med Hans och en plan börjar utkristalisera sig. jag ska lyckas klämma in pinuppor, postmodernism, subkultur, genus och pierre bourdieu i en och samma uppsats och hoppas ändå att den ska ha nån typ av styrsel. visst låter det sweet?

smålands demofestival i går höll förövrigt oväntat hög kvalité. alla banden va bra och vissa va riktigt bra! jag gjorde av med mina sista (ljug, de sista 8 gick till kaffe i dag) slantar på inträde och öl, men som tur är så är det slantutdelning på fredag.

nu:
* biblioteket
* föreläsning
* årsmöte med scenkonstcampus

i morgon:
* till malmö/K3 med kulturrådet. aka larssa, hasse, pia och helen. sweet!

2 comments:

Anonymous said...

Baby!Du har så rätt så!
Puss på dig.Don't give up the fight är just nu orden som jag går och tänker på!

/mira-kel.blogspot.com

Anonymous said...

Ja, det är verkligen så.. Hemskt med sjukdomar! USCH!

Tur att jag jobbar på perket så att jag kan hjälpa din studentekonomi en aning! =)

Ha det fint och sov sött!