Sunday, November 12, 2006

good old sivans

uhh. efter att ha sänkt en pizza (modell "batman" från pizzeria-planeten), två koppar kaffe, en näve chips och en liter läsk i sällskap med fia, emma och malle känner jag mig en smula skabbig. men sånt är livet. gårdagens orgie i rödtjut gör ju inte saken bättre.

Gårdagskvällen var i alla fall fantastiskt trevlig. det enda som var lite dystert var att malle tappade bort sin plånbok (den låg bakom pappersinsamlingen) och fick stanna hemma. det blev istället jag, evelina och emma som tappert sög i oss den ljuva alkoholen.
vi drog på förfest hos pubis-henke, vilket var oväntat roligt och späckat med härliga småflickor, postit-lappar, dålig humor och 14,5 procentigt rödvinsintag. jag stal en tjusig rosa penna hemma hos henrik och på den vägen är det...

sivans var lika roligt som i the old golden days, faktiskt. jag sprang runt och minglade, ritade eller tattuerade folk med min penna och spred lycka och välgång omkring mig. emma lämnade matchen redan i sivanskön så det var evelina o jag som var radarparet. vi körde som tema att ge folk fina komplimanger. det funkade väldigt bra och var uppskattat, tills vi kom fram till en bratskille i röd t-shirt. vi tänkte säga att hans tröja var fint, men han snäste av evelina och trodde tydligen att hon stötte på honom. vilket kukhuvud. hans t-shirt var inte speciellt fin heller, vi ville bara vara snälla. meeeeh!
martin och jag skulle återigen bounda genom att hänga inne i ett toalettbås. tyvärr var alla båsen upptagna så vi fick hänga bredvid pissrännan på herrarnas istället. otroligt uppskattat av ingen förutom martin och mig.

efter detta blev det öl, drinkar och ett hjärtligt mottagande av karran & sillen with friends som tågade in på stället runt ett.
karin och jag fascinerades av en man, hans stjärt och hans plånbok. jag minns inte vad episoden gick ut på men för att inte glömma det rolig målade jag en plånbok en stjärt och ett "=göra sig icke besvär" på min hand med bläckpennan. det var det första jag såg när jag vakande i morsse.
nu är klockan fem över fem och mysteriet har ännu inte klarnat...

No comments: