Tuesday, November 21, 2006

goda tankar föder VG, ångest föder ett jobb inom vården

Hemma igen efter en intensiv, fnissig och intressant helg i stockholm.
Teaterdagarna var fantastiskt roliga att besökaoch det kommer en uppdatering snarast. Tänkte kanske skriva lite om pjäserna jag såg, människorna jag minglade med, debatterna jag garvade åt, FredrikLindström'en jag idoliserade, vinbladsdolmarna jag åt och ölen jag drack. Meh!

Nu sitter jag på Växjös UB igen och känner mig nedslagen. vafan ska jag skriva om! jag har en massa idéer men materialet jag har håller inte riktigt för en uppsats. Just nu googlar jag "the kodak moment" men jag får bara upp en massa kassa youtube klipp. inte så särdeles akademiskt. funderar på att formulera en frågeställning kring pinupans roll under andra världskriget och hur denna roll i sin tur påverkade det rådande kvinnoidealet, och virseversa. men jag tror det spricker redan på ett tidigt stadium. fuck fuck fuck. vill inte komma till hans i morgon med samma utgångsläge som förra veckan. blaha blaha.

alla jag frågar tycker jag borde jämföra pinupor då och nu. men det känns lite gjort. jag ska vara banbrytande! moahahaha.
andra ingångar är "the female nude", "kitsch", "popkultur", "manlig konsumtion", "kroppsgestaltning", "blaj" och "litetillblaj"... vi får se.

malle citerar en psykoanalytiker; "positiva tankar, föder positiva känslor som i sin tur leder till positiva handlingar". Så om jag sätter mig ner och ägnar dagen åt att tänka gott om min c-uppsats så ordnar sig säkert allt till det bästa inom en snar framtid.

förövrigt har jag pratat i sömnen om sockervadd och teater. bara en sån sak. det är ju tydligt att jag är en fantastisk människa.

nu:
* goda tankar kring nakna flickor och krig
* käka resturang-lunch med helen fast jag inte har råd
* planera mina strategiska julmail

senare:
* möte med ARtemis
* pimpning av utter
* demofestival på sivans med sillen och karin

puss

No comments: