Tuesday, May 29, 2007

Vad ska det bli?

Googles första bildträffar på "skansen" respektive "vården".
Vad ska det bli vad ska det bli? Spänningen stiger, hualigen. Av att döma nedan så ser ju vården riktigt lajbans ut, men jag undrar jag...
Det är väl det som är grejen med vården i och för sig, att man samlar på sig en massa roliga historier, figurer, anekdoter, löjliga ord, uttryck och skämt som man kan ha nöje av i sitt "riktiga" liv. För tyvärr har jag svårt att se mig själv - som mig själv, i vården. Jag blir en superserviceminded hurtbulle istället, som säger saker som "det e kanon leffe" "ja det är bara att kämpa på", "fika klockan sju - precis om vanligt" och "brustabletter är bra för heeeela kroppen".You get the point...
Å andra sidan vet jag ju inte alls om skansen skulle vara bättre, men jag tror det. Man kanske får vara lite ut av en pedagog, eventuellt ha nån rolig outfit, vara servicpersonal (dvs. jag kommer springa runt och skoja med mig själv) och framförallt vara utomhus och träffa massor massor med folk. Jag gillar hur´t låter!
Ja. vi får se hur det går. Datapenna eller Anders Lundin - same same but different!

3 comments:

Anonymous said...

du är duktig mallan! nu kommer jag börja kolla din blogg först av allas igen.

Anna said...

SKANSEN!!!! då kan jag komma upp och titta på min kollega anders och se om han är så bra som alla säger!! HAHA!

Anonymous said...

Har skrivit om kurserna under kommentarer där du frågade...
Tja svårt att välja kanske... ta skansen! :) eller så tar du vården och spelar hela servicerollen ut... samla på vårdfraser och roliga minnen helt enkelt.
Kram

Ps... i helgen fick jag en studsboll i ögat...o den va inte min (en unges på gården)... först blev jag rädd, o sen lite lycklig.