Wednesday, May 02, 2007

Ölande

Jag har haft en lång, skön helg som inleddes och avslutades (och även i mitten var fylld av) ölande...

Började fint med att malle kom på besök till huvfudstaden i fredags, och vi hookade upp under eftermiddagen. Efter en helt tokig vecka på praktiken (tokig/bra) va det skönt med lite good ol´häng. Vi drog med oss Tove till Sandsborg och förtärde pizza samt folköl på en parkbänk. Lekte även en stund med ebba och försökte undvika att bli knockade av hennes gigantiska pinne. Sedan drog vi in till stan för ölande. Det blev bröderna Olssons och trött-ölnade. Sedan blev det mc flurry på donken.

Lördag spenderades på stan. Shopping (för malle), snabbhäng med jasmine, träffade tove och sedan upp på söder. Vi hann med både fika på string och en tur till sivletto som var en mycket mysig liten affär med het rockers-män. Efter shoppingen åkte malin och jag tillbaks till sandsborg och lagade med gemensamma ansträngningar middag till sanna (och oss själva.) Fantastiskt gott! Och malin gjorde sin pannacotta med vit choklad. mm mm mm!

På kvällen blev det vin/sprit/öl/dåliga skämt ( vilka löd ungefär "Uganda!" och "i´m so ashamed nicholas") samt utgång. Först Pet Sounds och sedan fortsatte jag och malin till Debaser. Jag vet att vi snackde skit i kön, och jag vet att vi drack öl och dansade. Samt att jag blev uppraggad men nobbade på dansgolvet. sedan vet jag inte så mycket mer. haha.

När vi väntade på tunnelbanan hem dök en man från det förflutna upp, nämligen John "lite olika mackor". Trevligt!Jag var full och glad så jag tog hans nummer. Men jag har inte messat. Haha. Jag är världens sämsta på saker som att messa folk och vara cassual. Men jag ska jobba på´t!

Söndag. Hem till eskilstuna för föräldrarhäng. Måndag, shopping med mor (nya skor tjoho!) och sedan klassis, men något slö, valborgsfest med mina föräldrars possie. Gött med god mat och rödvin. Åkte hem på tisdagskvällen och slöt upp med sanna, maddes och kniv-pers första maj-firande på Gröne jägaren. Det blev spontanölande och fantastisk underhållning från kareokescenenen. Kniv-per och jag kom förövrigt på tredjeplats i popquizet, något oväntat eftersom vi inte var så aktiva, men väldigt roligt.

I dag är jag tillbaks på kontoret. Rätt slött pappersarbete, lakrisal och så elivs och dexy´s midnight runners i lurarna. Strax ska jag hem till Linda, matte och Lukas (ZEKE!). Det blev en bäbis, trot eller ej.

puss

4 comments:

Mira said...

Gratta Linda från mig!!!!Ååå,,vad fint!

Anna said...

Hejsan John! Det var trevligt att se dig igen. Har du lust att kanske käka lite olika mackor i helgen?? Säg lördag?? Jag tar med olika pålägg du tar med olika mackor. Vi ses ...... klockan ..... ! Kramar Malin


HAHAHA kom igen nu! Du måste ju ta kontakt! Jag dörrr av spänning!

mal the pal said...

nu är det ett statement att inte ta kontakt. haha

Anonymous said...

you daft prick! det är klart att du ska messa, kom igen nu mallan!!

pusspuss