Tuesday, May 15, 2007

tjoho arbetsveckan!

Reltaivt seg start på veckan. Känner inte att jag gör så mycket på praktiken, igen.
Jag vill ha action, tusen bollar i luften och skarpa lägen!
Istället har jag tid över för bloggläsande, kaffedrickande och jobbsökande.

Bet i det sura vårdäpplet i torsdags och skickade iväg lite ansökningar om sommarjobb. Dagen därpå hade jag två erbjudanden om intervju. Ska på den första i morgon kl 9.00. Tror det är hemtjänst eller äldreboende, något med oldies. kan ju vara trevligt, det är det enda jag inte gjort inom vårdsvängen typ... jag brukar trivas rätt bra med sommar i vården, men det hade ju varit smart om jag hade sökt kulturjobb i mars istället. men då var jag alls inte sugen eller motiverad. jaja.

I går träffade jag även min barndoms/högstadie-kompis marika. Vi kom fram till att vi nog inte setts på fyra år, eller så. Men det var skoj! jag visade henne det exotiska söder, stureplansbrutta som hon är. Det blev fika på string och diversse uppdatering kring gamla vänner/bekanta/hangups/idioter etc.

Nu ska jag hem till mira och hänga. i kväll ska vi vara statister i det känns som fredag. Gött, man får nämligen öl samt en slant. jag är sjukt pank, 32 kr på kontot närmare bestämt.

puss

No comments: