Tuesday, May 29, 2007

Som jag skäms...

Malle har uppmanat mig på skarpen att bättre mig och blogga mer.
Jag vet, jag är sjukt slö. Här kommer en uppdatering.

Veckan (sedan i onsdags då jag sist skrev) har spenderat enligt följande:

Torsdag: Framtidsmöte med festivalen och planering vad man vill göra några år framåt. Vi hade mötet i galet fina lokaler i Rumänska kulturinstitutet på skeppsbron. Lyxfika med gifflar och jordgubbar, me like. Sedan blev det blev dramatiskt. En person började krampa och fick 39 graders feber. Själv var jag sekreterare och behöll mitt lugn situationen igenom

Fredag: Gertruds begravning. Vad säger man. Hemskt. Helt slut i kroppen hela dagen av återhållen spänning.

På kvällen blev det utgång med sanna och madde. Jag var ganska seg, vilket inte hjälptes av att det var upplagt för sittpubshelveteskväll. Eller, rätt trevligt va det, men jag vill ju MINGLA god damn it! Dessutom var det psychobilly-tema. Dvs fula brudar som ser ut som transor och fula snubbar som ser ut som brudar. moahaha!

Lördag: Så bakis att jag vill dö dö dö. Men inte. istället var det dags för släktlunch hemma hos Lars och Elena. Fick skjuts dit av min kusin jenny och min moster kicki. Ute hos Lars fanns också kusin fredrik och kusin Ylva med lille Saol. Saol är mitt bästa kusinbarn ever. Han är skitsöt (goldielocks), pratar om hoppande spindlar som inte finns & köper digestivekex för sina egna pengar. Trevligt kusin-häng med massor av god mat och jag blev faktiskt lite mindre bakis allt eftersom dagen gick.

Söndag: Veckans bästa dag. Man borde alltid festa på fredagar, för helgen blir så mycket längre då. Sanna, madde och jag ägnade oss åt den ädla konsten att"fingå" på stan. Vi traskade runt på söders höjder, käkade glass vid medis och skavde upp hälarna i våra balerinas. En fin dag som hämtad som direkt ur sex and the city (sannas ord) solen sken och glajjerna var på. Till kvällen blev det chips och ännu mer sex and the city (på dvd).

Måndag: Skabbig jobbintervju på skabbig hemtjänst i skabbiga blåsut. Inga datapennor så långt ögat kunde nå. OM det blir hämtjänst för mig så blir det i solna. DOCK så ringde det från Skansen tidigare på morgonen angående ett jobb som Museivärd. Tjoho. Intervju i morgon, onsdag.

Tisdag: Började dagen med möte med stockholms kulturdirektör. tjoho!Hon heter Berit och hjälper mig droppa bra namn till gästlistan för festivalens premiärmingel som jag arbetar med just nu. Ska dessutom få fortsätta jobba med den några veckor till, mot ersättning, några timmar i veckan. Plus att jag ska få jobba på festivalen mot ersättning. Weeee!

Efter jobbet ska jag hänga med Linda. Vi får se om det blir med eller utan baby. Hon kanske ska vara "barnledig".

Förövrigt har jag lyckats betala 1700 för mycket i hyra av slentrian. Men det är lugnt, får tillbaks pengarna i nästa vecka. Skitbra - jag trodde ju att jag skulle leva hela juni på 2000 kr, så nu kan jag bränna en massa pengar på booz i växjö utan att få dåligt samvete, eller dålig lever... ehhm.

No comments: