Monday, May 14, 2007

Grisig weekend

Här sitter jag nu på kontoret. Mitt hår är skabbigt, mina kläder skrynkliga och min jacka har en fläck av oidentifierbar natur som luktar rödvin och spya. Vad jag har gjort? Grisfesten mina vänner, grisfesten såklart…

Anlände till Växjö på fredag kl. 21.30 efter sex och en halv timma på bussen. Drog raka vägen till Helen (utan att passera gå) för festande och sedan utgång på Stallarna. En trevlig förfest med mycket folk från både ettan och tvåan på kulturledarprogrammet. Eftersom jag kom direkt från bussen fick jag naturligtvis blaska av mig med en våtservett, sätta en blomma i håret och smacka rött på läpparna. Sedan va jag good to go, go.

Stallarna var också skoj. Träffade på den gamla bekantingen Basen. Han hälsade mig med ett fientligt ”TJA!” som sedan blev kvällens mantra
Jag och Evelina sprang runt och härjade, skrek tja, rullade över soffor, lurade till oss nachos genom ”koka soppa på en spik-metoden”, startade upp dansen i loungen och hade mycket trevligt på det stora hela!

Relativt fräsch på lördagen. Cyklade till stan med Evelina och där mötte vi Johan, Anders och en Hampus och gick på en schysst konstutställning i en gammal industrilokal. Jag blev pepp på området och ville starta ett nybyggarkollektiv vid den gamla tågrälsen. Man skulle kunna bo i husvagnar och ha en kolonilott. Det vore sweet.
Vi fortsatte med fika på Askelyckan och sedan gick jag och hängde med Anna och Malle som ordnade demobandsfestival i Linnéparken tillsammans med KF Kristina.
Anna hade investerat i ett par sjukt stora uppblåsbara boxhandskar – sånt som kan vara bra att ha.

Kvällen startades upp med grill med KUPare på slottsängen. Där höll EHVS i underhållningen, så när vi käkat så drog vi rätt snart. Vi hade lovat Linus att vara statister i en musikvideo som han skulle filma, för Street o Mars. ( adressen kan vi alla, sedan Malin Fredlund introducerade den på en idyllisk förfest för några år sedan. http://www.streetsofmars.com/ )
Inspelningen gick ut på att vi hade förfest, och Linus filmade, i princip. Helt ok, fast jag blev frustrerad över att behöva sitta still och inte kunna mingla. Nåja.

Kvällen fortsatte en stund på Tufvanängen och sedan hemma hos Johan och Evelina. En komplett förfest med vin, kvinnor(&män), sång, dans, skitsnack, minglande, ett gäng med tove-thugs i page, ritande på klottertavlan i hallen, bekännelser på toa, mera skitsnack, några mindre överraskningar samt några mindre intriger. Kul var det!
Sedan vidare till Amfium och grisfesten.

Grisfesten var:
– Borttappade vänner
– Nyfunna substitut-vänner som funkade mycket bra
– Springa runt och härja
– Tokdans
– Hångel & sexventures
– Eventuellt skälla ut någon som inte ville hångla (jag minns inte så noga)
– Sågspån i mängder
– Mingla på ”springa runt och rycka i folk”-viset
Med mera….

Kvällens ledord: TJOHO motherfuckers!
Kvällens stjärna: De flesta
Kvällens fullaste: De flesta

Det finns så många roliga episoder, det blev tydligt under söndagens Perk på Astrakan, men jag tror jag väljer linjen ingen nämnd ingen glömd. Inte lika mycket hångel, tårar och intrig som förra året - vilken känns helt ok ur min synvinkel, men ändå ett helgjutet spektakel.

Jag < 3 campus, så är´t!

4 comments:

Anonymous said...

men malin, klart du fick mingla - no rules :)

mal the pal said...

haha, men jag fick ju mingla resten av kvällen, så det va lugnt!

Anna said...

tjohooooooo ghost ship! får se om torsdagens möte lämnar tid över för en fika! Jag hör av mig!

Anonymous said...

haha, ja, på något sätt så är jag ändå inte så förvånad över hur det hela gick malin, du e ju som du e men ni verkar ju haft jättekul :)
har bestämt mig för att hinna komma o hälsa på dig i din nya lägenhet i Juni om du bor där då
kramis emma