Thursday, January 03, 2008

2008 - this is the god damn year!

Känns som the good ol´days.
Sitter hemma hos Sanny i Sands-B och kollar på nyhetsmorgon. Dricker kaffe och käkar kesomacka och njuter av det faktum att det är min all time favvosar Jenny & Steffo som håller en låda runt frukostbordet denna morgon till är. Jenny Östergren är verkligen my hunkahunka burning love när det gäller nyhetsmorgons-ess. Hon är tjusig som få, skarp som en vässad tandborste på OZ och dessutom goofy! Me like!

Denna tredje dagen på det nya året ska spenderas i effektivitetens tecken genom inköp av ny kalender på åhléns och jobblunchrelaterad utflykt till Hallunda. En riktig daytrip med andra ord. Ska man ta med sig matsäck rentav - på en lunchdejt?

Om det är en effektiv dag i dag så var det en überslapp dag i går. Jag gick hemma i mysbyxor hela dagen, sov på soffan, läste lite i Blonde, facebookade lite och tog mig under eftermiddagen samman och gjorde kesomackor och kollade på Mallrats. Jag kommer inte i från det; Mallrats är världshistoriens bästa film! Hur oinspirerad man än känner sig innan - så känner man sig på topp efteråt! Jason Lee, Shannen Dorthy, Ethan Suplee, Jay & Silent Bob med fler...

Fick seriösa funderingar på att bli en riktig slacker och börja hänga ut på Kupolen i Borlänge på helgerna. Det finns potential i den gallerian, tro mig!

Ok, om dagen i dag är effektiv, dagen i går var slapp så var dagen i förrgår ganska ultimat. Jag ville manifestera att det nya året kommer bli fantastiskt genom en riktigt bra dag, och jag tycker att jag lyckades fint!

Träffade Åsa för fika på söder. Vi käkade äggmacka, snackade fulsnygghet och bestämde att bio var en bra plan. Men först gick vi och fönstershoppade och fikade... igen...såklart.

Fimen: Två dagar i Paris.
Jag hade inte hört så mycket om den och hade därför inga höga förväntningar. Men, den var grym! Mysig, rolig och med darlings i huvudrollerna. Blev omedelbart förälskad i Adam Goldberg och förstår inte varför jag inte blivit den innan (kanske för att han alltid får spela psyco - eh ja, fortfarande varför har jag inte fallit?)
Blev dessutom sjukt sugen på att gå och se The Darjeeling Limited (tre heta & fulsnygga karlar med stor näsor. Det är allt jag begär av en film!) och även Juno som verkar riktigt bra! 2008 är året då jag börjar gå på bio igen - tjoho!
Dagen avslutades med Indisikt käk. Mmm mm mm.
Kanske ska nämna nyårsafton också. Det var en chill i dill kväll hemma hos Sandy. Fantastiskt trevligt! Jag och Big S, 90-tals finmiddag (Räfflade pommes, bearnaisesås, "en fräsch grönsallad" och quornfilé - men tänk fläskotlett), chips och grease på tv´n. Det var helt suveränt faktiskt.

2008 är ju även året då jag börjar blogga igen - ofta gärna och med mycket roliga bilder och tips till er kära barn. Men jag känner lite dålig karma för denna bloggen. Dels för att hösten har varit så sugig, dels för att jag varit så dålig på att uppdatera på det senaste. Så, frågan lyder. Ska jag göra som vissa av er andra gjort, skita i denna bloggen och starta en ny? Does it make any sense? Eller ska jag bara köra på med mal the pal? Jag har klurat på och sökt efter ett bra namn på en ny blogg,men jag finner liksom inget helt naturligt. Så välkomna med feedback. Vill ni ha en ny och fräsch 2008 blogg (då får ni spotta ur er lite namnförslag) eller vill ni bara ha mal the pal 2.0 - gäddans återkomst?
Puss och kram

2 comments:

m said...

mal the pal 2.0. det är inget snack om saken. jag orkar verkligen inte lära mig en ny adress.

Anonymous said...

jag håller med. Det e härligt att du e tillbaka på bloggtoppen. evis