Monday, January 28, 2008

Falun ÄR terror


Haha. Ibland överträffar verkligheten min deprimerade fantasi. Satt barnsligt förtjust och googlad den sjukt mogna, genominteligenta & eminenta frasen "jävla Falun", och fick fram denhär bilden. Den såg fin och lite skönt retro ut, men jag förstod inte vad den föreställde, så jag klickade på den.
Det visade sig att allas vår Usama bin Ladin fattade tycke för Dalarnas pärla redan 1971. Han står tvåa från höger i bild... mer om familjen Bin Ladins semester finns att läsa här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article37422.ab
Christina Åkerblad som drev Hotell Astoria vid tidpunkten för Usamas besök minns dock att "både Salem och Usama var gulliga och artiga, men annorlunda. - Vi kunde aldrig förstå varför de hela tiden skulle äta på rummen. Vi fick bära upp deras middagar."
Hohoho... Nu ska jag gå och köpa tacos.

2 comments:

Anna said...

AHA! Det är hos dig han gämmer sig... Hade man ju kunnat räkna ut... Undrar hur mycket det tipset är värt i vita huset? :)

Anonymous said...

Heej gumman! Jasså, där ser man självaste Usama diggar Falun, jag trodde han var mer intresserad av större städer, men han upphör ju aldrig att förvåna.
Hoppas allt e bra med dig. Här kommer en liten hälsning innan jag drar utomlands på måndag. Skall skänka dig en tanke när jag sitter o drar i mig rödcurry i haremsbyxor på tisdag:) Ha det gott vi ses snart

kram emma