Thursday, January 03, 2008

Jag älskar att äga... (små apor och sånt)

Den effektiva och uppstyrda dagen fick vika för köplustan, då konsumtionshetsen satta klorna i mig redan under förmiddagen och höll mig i ett stadigt grepp under hela dagen.

Min moder ringde nämligen och gav mig i ansvar att köpa födelsedagspresenter (från henne) till mig själv. Tanken var väl först och främst att jag skulle köpa en klocka, men jag kunde inte riktigt bestämma mig utan ska fundera på saken. Under tiden jag funderar och googlar "snygg klocka" så kan jag gotta mig åt de två t-shirts & de åtta (helt nödvändiga) små aphuvudena i gummi att sätta på nycklarna som jag inhandlade på urban outfitters. Eventuellt blir det en casioklocka därifrån i veckan också, men jag ska googla´t först.

Moderns enda krav på presenterna är att de är inslagna i paket. Hmmm... Men om jag har på mig den röda t-shirten på lördag kan man väl se hela mig som ett litet paket?

Wops, det slog mig precis att om jag vore en modebloggare, eller en stureplansbruttabloggare, hade den där kommentaren varit sjukt osmaklig. Men eftersom jag är en populärkulturtantsbloggare från småstaden så ror jag precis hem det!
Jolåsåatteh, ungefär lika mycket som att jag ror hem att säga att "jag sitter på tuben" när jag refererar till tunnelbanan. Det internationell tecknet för en lantis som bott sex månader i stockholm och börjar känna sig ljummen i kläderna, i should think. Men det är lugnt jag är från Tuna, kunde bry mig mindre.
-----
Förövrigt, i metro i dag kan man läsa att Mike Huckabee som ligger i topp bland republikanernas kandidater inför nomineringsvalen i USA, förnekar evolutionen.

"Om någon vill tro att han eller hon härstammar från en apa står det den personen fritt. Jag vet att jag inte gör det."
Ja jävlar, man vill skratta men jag tror det är läge att gråta, faktiskt.

6 comments:

Anonymous said...

aphuvudena var ju faktist riktigt roliga...jag såg förresten på ett avsnitt av Miami Ink där deras gästgaddare hade tatuerat in gissa vem?? nej inte göran persson utan PUCCA OCH GARU! OCH RAKT MELLAN TITSEN! Sug på den för en stund och åk o gadda dig som present :D eller kanske inte...

Anna said...

beware of the aphuvuden! malin och jag köpte i köpenhamn... mina har redan dött... men ACK så fint det var att öppna dörrar i början! :) "tips" ha den sura apan på en nyckel som har något med jobbet att göra, (eller gör en fejknyckel i trä om du inte har nån jobbnyckel) då kan man känna sig lite hemligt elak när nånting suger där! :)

gott nytt år påre!

kram anna

m said...

ja du mallan. jag väljer alltid att se dig som ett litet paket. du är ett så kallat package-deal. det tror jag att även din mamma förstår.
om inte annat kan du väl slå in en apa?

att huckabee är republikanernas främsta kandidat är en anledning att gråta. men också att skratta lite och tänka att usa MÅSTE vara precis så som man tror. (varning!; jag har umgåtts med fröken fördomsfull (aka min mamma))

Anonymous said...

apropå "tuben": min man (även han från Tuna) hävdar att det bara är lantisar som säger plattan om Sergels torg. Som jag gör. Jag som tycker det låter så initierat stockholmskt!

mal the pal said...

Jolå, du är helt rätt ute - "plattan" har jag hört att man säger på stan, så det säger jag också. Det sägs att man kan köpa KNARK där. Brrr...

Anonymous said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu