Thursday, January 24, 2008

Jag har inte ADHD, jag är B!

En konstig dag då jag kastats mellan effektivitet och totalt flummande. Har börjat utvecklad det där konceptet med att jag är en B-människa (A-människor är morgonpigga & kvällströtta, B-människor är kvällspigga & morgontrötta), genom att drälla in på jobbet strax efter tio och hänga kvar till sju. Förr i tiden kallades det att vända på dygnet barn, men nu för tiden klassas jag helt enkelt som en B-människa. Ett bokstavsbarn - fast enstavigt. Jag har inte ADHD, jag är B!

Tiden när jag är effektiv sitter jag i långa jobbtelefonsamtal och snackar arrangörsutveckling och samarbete. Tiden då jag flummar laddar jag ner en massa musik och film på piraten. Inte lagligt, men det var ju ett nyårslöfte. Jag looovade ju! Britta Persson, Wanda Jackson & Jens Lekaman är veckan nygamla favoriter. Adam Tensta är veckans nynya favorit. Hans "hit" ger mig lite samma känsla som Hey Boy gjorde all those years ago. Tyvärr är jag inte JP´s videogirl längre. Men det vore nice att shejka lite ass någon dag. Kanske cutta up handen på ett dj-bås av plåt. Konstigare saker hare hänt i mitt liv.

Det har raserats för få pärleportar de senaste tre åren! Har det inte det?

Har spenderat kvällen med att titta på Juno. Söt, söt film med söt & bra musik. Blev lite kär i nästan hela bunten och fick en hastig önskan att vara sexton år igen. Dock ej knocked up (som att jag fick ligga när jag var sexton, duh) och dock inte mig själv som sextonåring, utan en streetsmart grungeunge. Vadan de senaste dagarnas tonårsromantisering? Det var inte romantiskt, det var rätt långtråkigt. Jag kollade asmycket på video och så ska det låta när jag var sexton. get over it malin!

En parantes. Fick precis ett sånt enormt sug att sitta i försommargräs och dricka folköl. Egentligen fick jag suget efter att ha randiga gräsavtryck i handflatan. Konstigt. Men sekunden senare kände jag festivaldoften, den lite för kalla marken och smaken av folköl i gommen.

Puss

3 comments:

m said...

klockan är strax innan åtta och jag får en obeskrivlig längtan efter folköl. för folköl innebär ju mer än bara folköl. ååååååh! jag vill dricka folköl NU!

Anna said...

JUNO! visst var det en sjuuuuukt bra film! Skrattade mig igenom onsdagskvällen och ville också vara som hon (- den gravida biten) osv! Vi får hoppas på gott väder dden där helgen i april ta dom där folkölen i gräset då som en försommarinblick i vad som komma skall!!

Anonymous said...

jag e inte a - människa och jag e inte b. jag är aldrig pigg. möjligtvis mellan 18-20.

är jag ceusus då?