Monday, January 21, 2008

Jag är´t inte mitt eget bästa

I dag har jag försökt tänka vuxet och ansträngt mig att få ett vettigt grepp om min framtid ur ett karriärperspektiv men även ur ett socialt perpektiv.
Det är verkligen (för att citera bonden Fredrik)"skiiiitsvaaaaaau´t!"

Schysst jobb i Falun eller inget jobb alls i Stockholm?
Vänner i Stockholm eller inga vänner alls i Falun?
Vad är lättast att styra upp liksom?

Tror inte jag kan toppa mina polare direkt - inte för alla masajävlar i världen. Haha. Samtidigt börjar jag inse att det säkert går att skapa ett drägligt liv här också, men det kräver rätt mycket ansträgning från min sida, och frågan är väl vad jag vill, vad jag försöker bevisa, vad jag försöker prestera - och för vem?

Jag börjar komma in i jobbet ju. Börjar hitta former som känns bra att arbeta i. Men jag hänger fortfarande för mycket framför datorn och för lite med folk. Samtidigt är man ju dum om man släpper ett jobb som är både roligt, kvalificerat och utmanande.

Det här med balans va, det var aldrig min grej. Det här med beslut va, det lämnar jag gärna åt andra. Det här med att följa magkänslan brukar jag vara sådär på. Många av mina bästa val har skett väldigt casuall (från gymnasieval, resor & flytten till växjö - det kunde lika gärna ha blivit Karlstad men växjös katalog var snyggare. Tänk om det var meningen att solen skulle skina på mig i karlstad i dag?) och det är det som gör mig lite nervös. Ibland är ju valen lysande ibland är det ba skit mä´t. Bah ba ba...

GAAAAH! [trött blir jag]

Jag behöver en coach. Eller, nä. Det innebär för mycket egen frihet. Jag behöver en välvillig diktator som vet mitt bästa mycket bättre än jag. Vart är Idi Amin när man höver honom?

UGANDA UGANDA!

Puss

6 comments:

m said...

uganda. livet vore så mycket bättre om det vore lite mer uganda.

jag säger såhär; kanske kan ett års jobb i falun ge ett jobb i stockholm. eller ännu bättre, ett i växjö. till exempel kan du ta annas jobb i växjö. för det vore nåt, nu när e och j skaffat vuxenlägenhet och jag fortfarande är för lat att ta mig härifrån.

om jag får vara tillförordnad diktator så skriker jag;
- söderut mallan, söderut!

Kulturinjektion said...

jag önskar bara att jag orkade vara kreativ, peppad och självutvecklande under processen, istället för att tycka syn dom mig själv. ha

m said...

det är roligare att tycka synd om sig själv. eller åtminstone lättare.

för övrigt; jo, min blogg behövde sannerligen en ansiktslyftning. jag skäms när jag tänker på hur det såg ut förr... förlåt. i was on the dark side, cause they had cookies.

Anonymous said...

Behöver du en diktator så kan jag skicka Jester Arafat a.k.a. velociraptor'n. Han diktatorerar så mycket han kan, tyvärr är han inte så skräckinjagande att folk lyder honom.

karin said...

mallan! jag har ju en vän till dig i falun nu - mr prosell. en ganska galen typ som gillar att öla. ska jag fixa en dejt?
pöss

Kulturinjektion said...

hoook me up don´t leave me to die!
Shooo fröken Aronsson - bring the boiiis!