Sunday, April 01, 2007

Hoochy Koochy

Igår var det fest och kalas. Sanna, madde och jag började i enskede. personligen startade jag klockan fem på eftermiddagen med sangria och dillchips. fabulöst!

Tidigare på dagen var vi på loppis. jag fyndade en liten grön handväska, möjligtvis 60-tal, för 20 riksdaler. jag var redo för hård prutning och förhandling, mitt maxpris var 25, men hon som sålde började på 20, så kampen uteblev. Ett fint tillskott till kvällens utstyrsel blev det i alla fall.

Kvällens mål var kägelbanan och hoochy koochy club där jag mötte mira. skitbra show med burlesk och freaks. bland annat medverkade en liten dvärg (ni vet hur jag känner för dvärgar) med ansiktsmask och motorsåg. tydligen (enligt miras studier) så fick jag the chills varje gång han gick på scen, sjukt obehaglig! senare på kvällen när the go getters spelar rockabilly kommer han naturligtvis och dansar upp mig. så klart. jag var livrädd men shakade för glatta livet och tog mig ur situationen med livet och äran i behåll.

Undantaget the midget (jag jag vet att jag är sjukt politiskt inkorekt men vafan. förövrigt är jag i princip ett helgon. man måste ha någon säkerhetsventil - min är att jag är rädd för little people)så var stället fullt med vackra kvinnor och män. alla hade verkligen ansträngt sig för att se sjukt stylish ut, och sånt är alltid skoj! måste dock säga att jag är besviken på merparten av drugorna. damn, fulare manskvinnor får man leta efter, det får dom jobba på. jag älskar dragqueens men snygga ska dom va!

Natten slutade med en snabbvisit på tucken. sedan tunnelbana till enskede. sedan sömn.

idag: pizza på uteservering i solen
snart: ica för inköp av gooodis. mmmm....

puss

No comments: