Monday, April 16, 2007

Miss Flusy & Jackie Hoe

Tillbaks igen efter helgen, som var trevlig och relativt innehållsrik.

I lördags var min mamma in town. Vi gick en sväng i solen och käkade smarrig lunch (pannkakor för min del. mmmmm...) på street. Där fick jag jag också möjlighet att spana på holger och jesper från farväl falkenberg. var först inte säker på att det var holger, han hade skabbat ner sig lite (vilket inte gjorde något). jesper var dock hetar in person än på film. haha.
Från lunchen gick mor och jag sedan och fikade med kaffe och bulle. mmmm, luv it.

Till kvällen blev det utgång. jag och sanna förfestade med vin (jag), gin (hon) och överdrivet poserande (båda). Våra alias för kvällen var Miss Flusy & Jackie Hoe. Vi levde som ni ser upp till dom lätt! haha.




Vi hade någon slags plan att gå till ett rockabilly/soulställe, men vi gick fel och bestämde oss för att snubbla in på södra teatern istället. helt ok då det var orientklubb, världsmusik och folk som dansade "som de ville för det fanns inge regler". Sannas all time reboundguy knivpär anslöt sig till våran duo. medan de små liven var ute och rökte lyckads jag bli uppdansad & hånglad av en kingsley-variant (huvudsaken är att malle vet och förstår). tyvärr visade det sig att han inte ens lyckades leva upp till termen brukshångel, så det är inget som ska bearbetas ytterligare.

Kvällen avslutades med ett fnissigt, gråtmildt och hysteriskt bra samtal med kära karin, som upplyste mig om det fantastiska i klassikern "070-123 45 67". Sedan tog jag tog gröna linjen hem till en nattpromenad med ebba-lill.

Söndagen var en galet skabbig bakisdag. jag sov, kräktes, åt varma mackor, kollade på massor avsnitt av sex and the city, kollade på sanna när hon låg utslagen i soffan och snarkade, käkade mera mackor och sedan även chips. mysigt och fint på alla sätt.

I dag har jag dock varit bara aningens skabbig, till exempel genom att ha ätit fyra sorters tårtor. 30-års firande för karin på jobbet (chokladmoussetårta från nk + citronfromagetårta från samma ställe) först och sedan grattande i efterskott av lill-åsa (morotstårta + hasselnöts kak/tårta). Till mitt försvar kan jag säga att det faktiskt fanns ännu en tårta på jobbet som jag inte smakade på samt att jag bara tog små bitar hos åsa för jag var så mätt. som ni hör har jag en strålande karaktär!


puss




2 comments:

Anonymous said...

jag förstår. kingsley-varianter som inte ens kan brukshångla göre sig icke besvär!

Mira said...

Hahaha,,,bra kväll alltså!!!Vi måste ju ses snart malin,,,du glömmer ju annars bort mig!