Wednesday, April 11, 2007

Who orderd decaf?!

Nu börjar praktiken äntligen kännas lite mer som ett projekt.
Jag har gått runt i några veckor och varit lite avdomnad. Men det är väl så det är, det tar ett tag innan man kommer in i matchen (meeeh, i hate sportreferenser!).

I dag har jag i alla fall lekt kontor som bara den. Mailat en massa folk angående olika saker, kopierat en mängd papper (inte så värst avancerat men men...), haft möte och påbörjat lite nya projekt. Dessutom var jag nere och köpte takeaway latte ( på stället där det "mmm smakar grädde") och en dubbel espresson åt en kollega. Och naturligtvis vill man sedan springa runt på kontoret med takeawaymuggarna och ropa " who orderd decaf?" eller "non fat latte anyone", bara för att det vore som klippt och skuret från en kass sitcom i kontorsmiljö. vem älskar inte kassa sitcoms i kontortsmiljö? VEM?!?

Mmm, det är gött. Men som sanna säger, egentligen vill man bara vara arbetslös. Våran plan är som så att om 10 år sover jag fortfarande på en madrass i hennes vardagsrum. Vi är båda arbetslösa och vi lever på min skatteåterbäring från i år. Detta pga att jag får en fet skattåterbäring. 3700 kroner, i luv it! Kanske att man överlver sommaren trots allt!

I övrigt så har jag inget sommarjobb klart, inget på gång och inga idéer. HA!

Nu ska jag ta mig ner på staden en sväng. Det är fint väder, jag flashar min buisness-kavaj i dag (den som gav mig vg på c-uppsatsen. eh eh) och jag känner mig uppåt. Skulle bara vilja ha en vän att dricka öl med. folköl.

puss

7 comments:

Anonymous said...

jag vill också dricka folköl!

Anonymous said...

jag med! OCH jag kommer till sthlm den 28:e... folköl anyone??

mal the pal said...

åååh! folköl!!! i luv it!

Anna said...

då är det spikat! :)

Anonymous said...

MEH!! jag vill också dricka öl! idag är det 20 grader uppe på soltaket, och museet och personalen är tokiga, du skulle love it!!!!!!!
Folköl, hell yeah!!

Anonymous said...

hallå! jag vill också dricka folköl!

mal the pal said...

ALLA får dricka folle ju! Faktiskt, så gör jag det just nu. eller faktiskt, så är den slut. men det finns mer i kylen.