Tuesday, April 03, 2007

kött på bena

Staden är Stockholm, platsen café blå lotus på katarina bangata.

Jag har precis klämt en exklusiv toast för 62 spänn. Tove försöker äta en bit kladdkaka med mycket möda och stort besvär. Vi diskuterar mäns fysik.

"Jag gillar en karl med kött på bena", häver jag ur mig samtidigt som jag avfyrar en mongoblick snett upp åt höger. Dessvärre befinner sig där en karl, med (relativt)köttiga ben.

Karln avlägsnar sig,
vi bryter ihop.

Sekunden senare; " Jag ljög, jag vill ha en tanig jävel."

åh... det är vackert, det är humor.

...........

förövrigt var vi inne på etablisemanget där gustaf bendt jobbar i dag. och jag säger till kära tove, "jag vill upplysa dig om att det är gustav bendt som står i kassan"
i luv när jag fövandlas till 14-år. tvärtemot vad man kanske kan tro så är jag inte den som råglor. nej, i min 14-åriga hjärna ignorerar man killen som man har en crush på och om man mot förmodan skulle få ögonkontakt skulle jag ha fräst "vafanglorupå!?" för att sedan gå hem och skriva lååånga dagboksinlägg med mycket hjärta och smärta.

typ som nu med andra ord.

puss

No comments: