Thursday, April 19, 2007

Hej konsument

Jag är en sucker för DN. I dag är det torsdag och det betyder På stan. Hittade ett ex på tunnelbanan. Och jag blev inspirerad, så nu kör vi; Hej konsument!

Favoritdryck: Det är nog Cola ändå, och rödvin
Äter lyxmiddag på: Håkans Sjögrens väg när Malle bjuder
Favoritgata: Khao san road, hatkärlek
Bästa förfestmusik: Mo´bro
Reser helst till: Thailand och Prag
Bästa mikromat: Nej, jag micrar inte
Favorit lyxartikel: Köpelatte att ta med till praktiken på morgonen
Favoritgalleri: Har jag inte funnit ännu
Favoritsajt: www.malthepal.blogspot.com till exempel
Favoritförort: För tillfället Sandsborg
Fikar gärna på: Café kaka
Favoritbutik: Asiatiska mataffärer med krimskrams
Bästa lunchställe: Koh thai i Växjö
Favoritgrönsak: Avocado
Favoritfärg: Svart & röd
Favoritmärke: Nej, är väldigt opretantiös där
Favoritdjur: Katt
Bil: Nope, gröna linjen
Världens bästa nu levande regissör: Tim Burton
Stjärna jag vill träffa: Xzibit verkar rolig!
Favvoskor: Converse
Klädkonto per månad: 0-1000?
Modeförebild: Kulturtanter och Marit
Motionerar: Inte till överdrift
Mest överskattade affär: Hemköp. haha.
Det dyraste jag köpt: Min dator
Mode jag aldrig vill se igen: Filatröja + buffaloskor
Bästa fyllekäket: Pizza - funghi
Dansar helst till: Timebomb med Rancid
Senast gnolade: Cheek to cheek med sahara hotnights
Senaste fyndet: Två bananer för 10 kr på pressbyrån när blodsockret föll
Bästa romanen: Den hemliga historien av Donna Tartt
Bästa diktsamlingen: Ingen speciell men jag gillar Tomas Tranströmmers dikter
Favoritprodukt på apoteket: Treo
Fulaste färg på kläder: Lysorange
I min dvd-spelare: Sex and the city
Beställer i baren: Storstark
Användbar pryl: Lypsyl och ipod

1 comment:

Anonymous said...

Maaalin, vet du vad? Jag ska till biblioteket och diskutera med, byggnadsingenjör'n loka/service-ansvarige, bibliotekschefen och en biblotikarie. Råkar också veta att lokalansvarige på universitetet fått reda på detta. Min anonyma semi-kändisstatus ökar för var dag som går. Berättar mer efter den 10/5 fram till dess antar jag att saker o ting får "hänga" där de "hänger" så att säga.