Wednesday, April 18, 2007

the office

Plötsligt small det bara till i mailboxen och jag fick en miljon brev att styra upp. Jag har fått mitt eget projekt att pyssla med på praktiken nu. Eller pyssla och pyssla, det är fan intensivt arbete, men roligt. Jag ska kontakta en massa folk och försöka få dem att leverera texter till oss innan en viss deadline, som närmar sig med stormsteg. sedan har jag fortfarande uppgifter att sköta när det gäller barnområdet & stadsvandringrna. men det är fan skoj! många bollar i luften har jag. ingen klyscha - rena sanningen, fo sho!

i dag har jag praktiserat genom att:
  • Kolla in en babykonsert i saltsjöbanden (av alla ställen). Ungar mellan ca 0-1,5 år som hängde med sina föräldrar på en mjuk matta medan två brudar sjöng och spelade fint. Söta kids. jag börjar bli blödig, men jag älskar särskillt små blonda flickor i vita strumpbyxor med blöjstjärt. haha, bara för jag såg ut så som knodd. men konserten var ok och vi bokade den till festivalen.
  • Ha möte med museerna (östasiatiska,etnografiska,medelhavs,stadsmuseet arkitektur,nobel och national) angående deras verksamhet på barnområdet.
  • Maila och prata i telefon med diversse folk tills kinderna glödde knallröda.

I morgon ska jag åka till kontoret tidigt och maila skiten ur dom. Jag känner mig så sjukt bizniz. På fredag tar jag ledigt för då är det DIK-träff. då får jag träffa my darling helen. det ska bli gött.

puss puss

3 comments:

Anonymous said...

Ditt x kommer snart!!! Så när du kommer hem hoppas du så att det pirrar i magen precis som det gör när du tar en klunk hembränt. När du kliver in genom dörren och fokuserar din blick på hallmattan använder du all tankekraft du kan uppbåda, precis som vid de tillfällen då du har radar på dansgolvet och vill se basen men inte gör det! När du inte ser brevet som innehåller ditt x som inte ligger på hallmattan hemma hos dig då vet du att det är ytterligare någon dag kvar... /Kul tur i Sverige. ful(l) (f)art 2007) med écolective

Anonymous said...

Jag träffade ditt största fan igår, han var ledsen för att han inte sett dig på länge + att du hade lovat honom att spela en massa på stallet så han kunde komma o dansa.. :)
det var roligt på den där sockerlobbyn

joho.. /e

Anonymous said...

malin min vän, du håller precis på att bli den där kulturtanten vi såg vid koncerthuset, ta emot och omfamna utvecklingen för vi vet i alla fall att du kommer hamna där tillslut
kramis emma