Thursday, April 26, 2007

Det går upp och ner

Nu är jag inte hormonell längre, i think.
Riktigt bra dag på praktiken. Artontusen mail och lika många samtal typ. Lite munhuggandes med min roomie josef, fixade saker att pricka av och lunchlåda i solen.
Sedan hem, fortfarande glad.
Ett telefonsamtal hem, ett besked, damn. Sorg, riktigt sorg, inte sån som grundar sig i långvarig jävla mensverk. Min mammas vän, en av de bästa och äldsta, har gått bort och det känns förjävligt. Särskillt när jag varit helt jävla nere utan anledning (nåja) så länge.
Men livet går vidare. Jävla klysha, men sant.

I morgon ska jag jobba järnet. sedan är malin här hela helgen, så jäääävla bra. Det ska bli gött att få vara pretto och sjukt skabbig o fjamsig.

Tack till jämställdhetens konstråd. jag fick en fin present på hallmattan här om dagen. Det kändes gött. Lite längtan har jag till växjö ändå. vet inte om det är hemlängtan eller bortlängtan. Tror att det är "dom" längtan. En"Ni" längtan. En "Vi" längtan.
Ävafan i luv you guys.
Känner någon sig träffad så stämmer det.

3 comments:

Anonymous said...

Studs studs! Tusen miljoner tack igen, jag är 27 & älskar studsbollar... o jag älskar att du uppmanar mig till att fortsätta med det! Haha!
Hoppas att du får en riktig rolig helg m Malin...låter som om du behöver det, så kan det va ibland...blä.
Kul att du med skall till Emmaboda, inget jag hade planerat..men sen fick jag ju höra nyheten o då va jag ju bara tvungen!!!

Stor kram på dig!

Anonymous said...

i do! i do! i do! eller var det mej du menade? ska jag känna mig träffad? ähvafan, jag tar ut min fulla rätt, som all around rolig tillika vän och roffar åt mej. hähä!

nu är det min tur att beklaga mej, jag är sjuk. har fått någon slags kräksjukja. jag har spytt flera gånger i natt. tyck synd om mej!!!

sorgligt att höra om din moders vän, livet är verkligen långt från rättvist.

pusspuss

Anonymous said...

Usch, tråkigt och hemskt med sorgliga besked. Karin har rätt när hon skriver att livet inte är rättvist..

Du får snart komma till Växjö! dDu får hänga på perket som förr och jag ska ge dig så mycket kaffe med plats för mjölk som du orkar och vill dricka.. Tills dess får du ha det fint och trevligt med Malin i helgen!