Thursday, March 29, 2007

Mitt glamourösa city-liv....

Okej, sammanfattning av veckan so far.

måndag: träffar stockholms kulturfestival a.k.a mina homies. får en arbetsplats. börjar spåna på stadsvandringar. möte med kulturhuset om ett nytt lokalbokningsprogram. upptäcker att ekonomikursen har lärt mig saker över min förväntan och garvar åt det i smyg. pastalunch. lätt förvirring.

tisdag: mejlar diversse folk om stadsvandringar. påstår dumt nog att jag behärskar excel och får följdaktligen sitta och skriva långa adresslistor med frivilligarbetare. käk hemma hos kollega vid gärdet med festivalgänget. rödvin och anekdoter. sweet.

onsdag: Förmiddag med föreställning (barnteater) på pygmeéteatern. sedan pulande med scheman i exel. falafel med sanna. köpte biljetter till hoochy på lördag. gött.
sedan date med kära tove. vi gick på butiksinvigning (monkey?) på götgatan, åt bjudmat, drack bjudöl och kände oss som vi vore cuttade & pastade direkt från ett sex and the city avsnitt. sprang även på den lilla kanadicken. har hittills lärt mig att världen är liten till och från, samt att stockholm är överfullt av vackra karlar.

idag: seminarie om kultursponsring, hela långa dagen. intressant! har sett tre, jag upprepar tre kändisar. katti hofflin, david batra samt rymdraketsmartin. jag upprepar rymdraketsmartin. DET är stort.

efter jobbet drack mira och jag EN öl var på medis. detta resulterade i att jag kom hem till sanna och var full och mira åkte fyra hållplatser för långt på tunnelbanan. hahaha, hystersikt roligt!

puss

1 comment:

Anonymous said...

Monki Malin, Monki! Haha! =) Åhh, vad du verkar ha det bra och intressant i Stockholmo!! Vill också! =)