Tuesday, March 27, 2007

Jag bloggar från praktiken!

...vid min egen dator, vid mitt eget skrivbor. oh oh!

I dag har jag mejlat en massa folk. och så har jag gjort ett skitlångt exelle-ark med mejladresser. och så har jag bokat bord för tre på operabaren.
jag är en fabu sekreterare typ... men kalla mig inte det. kalla mig mäster organisatören i stövlar!

i kväll är jag bjuden på middag.
på fredag är jag bjudn på fest.
på lördag ska jag gå på hoochy klubb och vara slampig.

det är vår och jag är på gång!

återkommer med bilder från piratfesten när sannas internet funkar igen! baaaah!

6 comments:

Inte den som är den! said...

Välkommen!! Du är efterlängtad, men det där med numret har jag inte...logga in på msn nu!!!!

Anonymous said...

mästerorganisatören i stövlar! jag bugar mig graciöst men djupt. min stolthet vet inga gränser.

Anonymous said...

HAHAH!! mallan you rock!!
jag blev matförgiftad första dagen på jobbet! hahaha
men nu sitter jag vid mitt egna skrivbord, lyssnar på p3 med hörlurarna som tillhör datorn, min egen linje (telefonlinje alltså) och bloggar, msnar och gör inte så mycket mer än att ringa runt till folk och verka busy! haha! saknar min javahoe! PUSS!

Anonymous said...

SÖK SÖK! :) och ha en UNDERBAR praktik!


Ungkulturproducent - konst och utställningar, Lava, Kulturhuset

Lava/Kulturhuset söker
Ungkulturproducent - konst och utställningar
Vi söker dig som vill jobba som producent med inriktning konst på Lava.
Tjänsten är ett 1 års vikariat från 1 maj 2007 eller så snart som möjligt.
Heltidstjänst 100%.
Lava är en kulturverksamhet för unga där man kan förverkliga sina idéer och delta i andras. Vi samarbetar med Zenit - Sidas ungdomsverksamhet sedan två år tillbaka.
Målgruppen är 13 - 25 är. Se mer om Lava på www.lavaland.se
Tjänstgöringen innebär både inre och yttre tjänst (ca 25%).
Yttre tjänst innebär att vara arbetsledande vid de yttre passen för tim- och extrapersonal enligt schema.

Vi söker dig med följande erfarenheter och kunskaper
-Gedigen utbildning på högskolenivå både inom konstteori och konstvetenskap. Gärna ytterligare kulturstudier.
-Dokumenterad erfarenhet av konstpedagogiskt arbete, metod.
-Flerårig erfarenhet av att curera konstutställningar, seminarier och föreläsningar.
-Erfarenhet av projektarbete med ungdom och kännedom om olika uttryck inom ung kultur.
-Välorienterad inom svensk såväl som internationell samtidskonst.
-Stort kontaktnät inom ung kultur i allmänhet och inom konstområdet i synnerhet.
-Dokumenterad erfarenhet av projektledning, handledning och ekonomisk handläggning.
-Goda språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Tjänsten innebär:
-Ansvara för Lavas galleri, utställningar och handledning av konstprojekt.
-Driva metodutvecklingen av Lavas arbete med ungas eget skapande inom konstområdet.
-Ansvara för uppföljning och kontroll av budget för konstverksamheten.
-Samverka med övriga producenter på Lava samt samarbetspart Zenit.
-Delta i Lavas inre administrativa och dagliga arbete som veckomöten, APT och andra för tjänsten relevanta sammanhang.
Sänd en kort beskrivning av dig själv och varför du vill arbeta på Lava och med just denna inriktning samt din CV.
Senast den 16 april 2007 vill vi ha din ansökan .
Arbetstid/Varaktighet
Tidsbegränsad. Tillträde 070530. Heltid. Schemalagd arbetstid. Vikariat tom 080530.
Lön
Fast lön. Enligt överenskommelse.
Facklig företrädare
Patrik Kempe DIK/SACO: tel 08-508 31 257.
Anne Sbom SKTF: 0768-253524.

Kontaktpersoner
Enhetschef Nina Röhlcke, Tel: 08-508 31 430. nina.rohlcke@kulturhuset.stockholm.se.

Ansökan
Ansökan inkommen senast 070416. Ansökan skickas helst via mail till: registrator@kulturhuset.stockholm.se.Annars till postadress: Kulturhuset, Registrator, Box 164 14. 103 27 StockholmOBS! Ange Ref.nr: 34/07 på din ansökan.
Arbetsgivare
Kulturhuset
Kulturhuset, Sergels torg
Registrator, Box 16414
103 27 STOCKHOLM
Tel 08-50831400
Fax 08-50831409
Epost: info@kulturhuset.stockholm.se

Anonymous said...

baby baby!

låter som att du har en förtjusande vardag! hoppas att tove underhåller dig, likt hennes syster brukar!

med hopp om en trevlig vår och god praktik.
mången pussar

Anonymous said...

Hej Darling- Mallan! Jag rymde till Skåne med fästmannen så det blev ingen sista fest.. =( Det var tråkigt för nu lär vi inte ses på ett tag.. Låter som du har en förtjusande praktik! =) Du saknas oss här i Växjö... Det känns nästan som du är... Nej, nu ska vi tänka positiva tankar! Ha det fint!!