Saturday, December 30, 2006

be a debaser

det blev, som jag anat, en fantastisk natt på stan tillsammans med mira i går. vi drack vin och sedan for vi till good old debaser. jävligt roligt! bra folk, bra band och kvällens tema "förklara saker för folk" var även det en hit. Jag förklarade exempelvis för mira vem bob hansson var (han stod bakom oss på konserten) genom att säga "jag gick i fyyyyran och var leedsen", och såklart fattade hon direkt. hon är sjukt smart.
sedan var jag tvungen att förklara för bob hur jag förklarade för mira, och det blev ett riktigt givande och stört samtal.

Jag förklarade även för Henric de la Cour att vi hade bott grannar, och han blev nostalgisk och kallade mig "lilla malinwelander" och pussade mig på kinderna,. och jag måste säga att han var helt förtjusande!

* Sedan förklarade jag för en fotograf hur man fotograferar - på toaletten. och mira och jag passade på att posera som fan.
* Sedan förklarade jag för sångaren i kvällens band vad en av hans låtar gick ut på (att slitas mellan hopp och förtvivlan medans man skriker "nejnejnej jajajaja").

jag förklarade en massa mer saker också misstänker jag, men det mins jag inte riktigt. haha.
vi han även med att tokdansa, dricka en massa öl, smida planer (jag ska bli piercare och mira frisör och vi ska starta "ett ställe") och jag blev hånglad och klar av en kille med hårdrockslångt hår.

nu har vi kollat på dagbok från en motorcykel, fin och rolig film, och käkat lite. det är dags för ig att dra vidare till sanna. sjukt jobbigt att röra på sig. men det ska bli trevligt att träffa sanna och guuudhund.

puss puss

1 comment:

Anonymous said...

ahhh, låter som en helt underbar kväll med mira. Angående den förestundande filmkvällen så blir det inte bara solstollarna hoppas jag(låste din blogg angående julklappar) raj grottpojken, behöver jag säga mer!!!
Gott nytt år
kramis emma