Sunday, December 17, 2006

moneybrother, ligg-gurra & tapenad

sitter i datasalen och filar på mina pinuppor.
det går rätt bra. jag hade min ångestdag i går, så i dag kan jag vara effektiv istället. eller, effektiv och effektiv. nån måtta får det vara. jag vet ju att skiten kommer att skrivas på in i det sista på onsdag. men men, jag gör iallafall en liten insats i dag.

i går sov jag hela dagen, inget att förtälja alltså. men i fredags var det roadtrip till malmö som gällde! jag, malle och anna on the road. yeaha!

* IKEA i Älmhult. jag undviker med nöd och näppe att käka en kalkonmacka, blir påprackad en macka som innehåller ansjovis och utrycket "du är ansjovisen i min tapenad" myntas. mycket synd att tjejen i kassan inte kastade ett paket russin i huvvet på mig och skrek "ät inte mackan", allt detta i slowmotion. det hade nämligen varit ett fantastiskt ögonblick. men så blev alltså inte fallet. istället kom hon knallande när jag redan huggit in och droppade lite slött att de tvar fisk i smeten. bah!

* Shopping i malmö. fia slöt upp med oss och vi körde ett riktigt ordentligt julklappsrejs med stopp för fikor. fick köpt julklapp till markus i alla fall. annars var det mest fönstershopping och bitterhet över att jag inte har pengar att handla kläder för. men, jag ska ta igen det efter jul.

* Käkning. På thai-ställe. weee. det var gott. jag åt rödcurry. oväntat. ha.

* ÖL med brorsan vid möllan. markus slöt upp och drack en öl med oss. han är rolig, min torra korrekta ingenjörs-jock-broder. luv him.

* KB och Moneybrother konsert!!! Weeee! FANTASTISKT jävla bra. åh. mina söta söta män, det är allt jag kan säga. anders är en fantastisk liten bredbent karl som spelar rolig gitarr och sjunger så man får gåshud. och gustav är en nästan snäppet ännu mer fantastisk inte fullt så liten man som bara utstrålar "ligga ligga ligga" när han spelar saxofon. haha. vi kom alla tre till KB med intentionerna att ligga med anders, men både jag och anna omvändes av gustavs totala liggbarhet så planen ändrades till att vi skulle ligga med honom. men anders fick ju malles totala uppmäksamhet så det va inge synd om honom för det.

bara en massa bra låtar. men gustav som Jerry Williams ( haha) på julsången samt dom vet ingenting om oss var nog mina favoriter den kvällen.

finfint. önskar att jag hade biljett till debaser den 23:e också, men dom sålde tydligen slut på en sekund.

nu ska jag skriva lite mer om mina nakna kvinnor. sedan ska jag gå hem och fantiser om nakna musiker med quiff och tjockbågade glasögon.

puss o hej

1 comment:

Anonymous said...

BABY!!!!Fan att jag saknar dig och ditt sällskap!Snart kommer du hem till mig på lidingö o då ska vi dricka stora mängder vin och äppellikör och snacka mycket skit!Och kanske gå ut o ragga en fästman till dig?????Puuuuuuuss

MIRA