Saturday, December 09, 2006

Julstämningen...

... har börjat infinna sig.

När jag gick och la mig på en madrass i Malle och Annas vardagsrum i går natt var jag nästan säker på att jag skulle vakna upp dagen därpå och upptäcka att det var julafton. Riktigt så blev det inte, men jag fick i alla fall risgrynsgröt til frukost, eftersom Malle är en vänlig själ dagen till ära. Vi tittade dessutom på julkalendern samt finska fullständigt obegripliga barnprogram.

i går hade vi lite filmvkäll och emma var här. det blev "dukes of hazzard" och "conan barbaren". ha ha, den ena kvalitetsfilmen efter den andra med andra ord.

Nu är det städ, pynt och pärling av plattor som gäller. Om två timmar kommer det bjudningsfolk hit och ska julfesta med oss. det ska bli mycket trevligt, det stora taberaset på gamla norr! Lite senare kommer det ännu mera folk och dricker sprit. mm mm mm!

Jag hoppas på deluxe i kväll och jag hoppas på smålandsefterfest till elvasnåret. jag hoppas även att heta killen hånglar upp mig mot en vägg, men det har inget med verkligheten att göra.
hoho ,a very merry julfest!

puss

No comments: