Sunday, December 03, 2006

sunday bloody sunday

This is for all you lovers out there...
I dag bryggde jag fem koppar kaffe rätt ut på köksbänken.
jag satt i soffan och tänkte att "oh vad det puttrar fint, så mysigt", när det plötsligt inte puttrade längre utan plaskade. då hade kaffet börjat rinna ner från köksbänken och ner på golvet.
Min första tanke var roligt nog "jag förtjänar inte detta", men det e klart jag gör det om jag är så skev att jag inte sätter i kannan innan jag slår på on-knappen. Min andra tanke var att skita i röran och gå till biblioteket och fötränga allt, men sedan tog jag tag i djävulskapet med disktrasa och engagemang.

jaha. det var förmiddagen.
eftermiddagen spenderades på perket. johanna jobbade och lite löst folk kom och gick från vårat fikabord. evelina, karin, malle, emma, björn, frida och julia närmare bestämt.
förtjusande trevligt. vi pratade om den stundande julfesten i helgen. det ska bli riktigt riktigt skoj. jag behöver något att se fram emot i c-uppsatsträsket.

sitter i en datasal nu i väntan på inspiration. vi får hoppas på att den dyker upp!

i kväll ska jag kolla på pretto-såpan ak3 igen. när jag blir stor ska jag vara med i kommitén. lätt!

puss o kräm

No comments: