Thursday, December 07, 2006

vad gör DU när lekman gör jobbet?

Ännu en dag av skitsnack och uppsats-apati. Fick ett mejl av min handledare där han ifrågasatte min frågeställning. haha. Hans, you crack me up every time! så klart är min frågeställning kass, det är inget nytt. men jag måste samla en halvmetershög bunt med information innan jag kan ta itu med att sammanställa, skriva och fixa skiten. för om jag mot förmodan blir klar med uppsatsen i tid så finns det ju tid över att ta i tu med andra saker i mitt liv, och detta får icke hända. meehhh...

träffade förövrigt en kändis från förr. en klasskompis från gymnasiet som omitoverat satt och hängde i foajen till UB. Han hade tydligen en flickvän här i krokarna, men bodde själv i Borås och jobbade som konduktör på sj. Bara på UB ungar, bara på UB.

I gårkväll jobbade jag på sivans för smålands räkning. fantastiskt trevligt med en massa trevliga jobbare, veggopizzor, lass med kladdigt godis och fulla odrägliga gäster. man måste älska det.
jag stod mest i köket och hängde, alternativt fuldansade & tuffdansade. karin körde de bästa 90-tals movesen, Viktor körde den sexigaste back-dansen, lekman bar omkring på tunga saker.

mitt nya motto: "vad gör du när lekman gör jobbet"

Efter städningen drack jag en newcastle, käkade mackor och pratade om fulgroggar samt om att "jan guillo" har så korta armar. jag var sjukt övertrött, men det var på det stora hela en förtjusande kväll.

nu ska jag dra mig hemmåt och tvätta min smutsiga byk. ser fram emot lördagens julfest, då ska jag spexa tilld et och ha RENA kläder på mig. det ni!

puss

No comments: