Sunday, March 30, 2008

ORVAR fixar

Söndag i soffan, datorn i knät, lets dance repris på tv'n (mest för att ingen annat kul finns att se) och kaffe i muggen.

Sitter och ska skriva (minst) tre jobbansökningar i dag innan jag kl 17:00 ska gå till tåget för att åka till sthlm. Jobbmöte mån-tis där, och dessutom ska jag passa på att kolla in en lägenhet för sommaren! Nice - lite dyrt, men väldigt trevligt läge. Men med balkong och gångavstånd överallt så kan det faktiskt väga upp. Dessutom är det inte så hemskt mycket dyrare än att bo ute i bushen. Ja, jag får se hur det känns i morgon, jag tänker fatta beslutet baserat på magkänsla denna gång. Det är inte så dyrt att jag inte kan hantera det, bara så dyrt att det svider lite.

I går sved det också rejält. Jag gjorde nåt väldigt klantigt - låste mig ute från lägenheten utan varken nycklar eller mobil. Min lägenhetsdörr är nämligen jävligt lurig och går i lås när man stänger den. Så där stod jag, med två stora kassar mat och ingen nyckel.
Lyckades involvera två grannar i jakten på ett journummer. Dessvärre fanns inget, så vi fick ringa fastighetsfixaren ORVAR, som inte hade jour utan var i Hosjö och fikade.
Jag fick övertala honom (genom putande underläpp med darr) att komma och låsa upp - men det kostade mig 500 spänn. Damn it!

Resten av dagen njöt jag av att kunna sitta i min soffa i min lägenhet och dega. Lovely!

Nu ska jag försöka söka dedär jobben... Det går lite segt...

Puss

No comments: