Thursday, March 20, 2008

I love Chrille!



I love Europe!

Har jag gått och nynnat hela dagen.
Det är en sjukt catchy sång som får mig att tänka på paraplydrinkar och rosa flamingos. Men mest får den mig att spåna kring om inte Christer egentligen sjunger om Joey Tempest och de andra killarna i heta pudelrockbandet Europe. Det skulle ge låten lite mer tyngd och dignitet liksom. Jag vill tänka att det är så, och att det är till 80-tal, spandex och snygga LP-omslag med galaxer på som hela låten syftar. Och vet ni vad - jag TROR att det är så. Jo jo Christer, jag vet nog vad älskar...

De senaste dagarna har annars haft tema kiddos och Rättvik.
I tisdags var jag där och höll i en arrangörsworkshop på deras
ungdomsting. 27 roliga 14-17åringar (typ) fick spåna kring fiktiva arrangemang och pitcha för mig i rollen som sur och korkad kommungubbe. Det var skoj! Och i dag räddade 10 kids från Rättvik min och L's inspirationsdag på arenan genom att dyka upp och vara peppade.

Tjoho Rättvik, tjoooohoooo!

Marit Bergman kommer från Rättvik, här finns ett litet backhopps hopp så går rätt ut i ån och man kan äta en prisbelönad pizza på Majas's. Tony Hawk har skejtat här på 90-talet, nu finns det 60 aktiva i skejtföreningen men ingen yta att skejta på. Dessutom kan man om man vill kalla stan för Right bay. Det är våldsamt hett!



Nu är det påsklov för nästan alla, så man får ändå inte tag på någon kontorsnisse. Alltså ska jag också ta lov. Men, jag kommer tjyvjobba för jag har tokmycket att göra. För att dra ner på tempt så mycket som möjligt så drar jag en repa upp till South harbour för att kunna chilla ur ordentligt. Fint som snus!


No comments: