Wednesday, March 26, 2008

Ugglor i mossen

Jag har nääästan - definitivt,troligen, hart när - bestämt mig för att jag ska tatuera mig i år.
Och om det nu blir så, vilket är definitivt, troligt, nästan... så kommer det bli i form av en uggla.

En uggla i någon form alltså. Frågan är då i vilken form?

Mitt bildgooglande (samt bildsparande i mappen "ugglorna") har nått nya höjder och inspirationen är, kan tro't, på topp. Problemet är ju att det finns tokmycket söta ugglor, men ännu har jag inte hittat exakt den som jag skulle vilja pryda mig med.

Naturligtivs kommer tatueraren att få måla upp nåt eget, men samtidigt vill man ju kunna förmedla vad det är man är ute efter på ett bra sätt. Genom bilder... eller ord.

"Hej jag vill ha en uggla i färg. Vilken färg? Ja... fina färger? Inte för realistisk men inte för cartoonish heller. Det ska va oldschool fast med lite newschool inslag också... Enkel fast med fina detaljer. Framifrån tror jag man ska se den, sittande såklart.... men jag har hittat några söta ugglor som är avbildade från sidan också - titta här! De på kökshandukarna tex.... Jooolå, jag är klart jag ör säker på att jag vill tatuera mig! Gadda på ba!"

Så kommer det låta. Oh my!







2 comments:

karin said...

mally! jag tycker att du ska tatuera in fablernasvärld-ugglan! han är ju hur ball som helst. sköldpaddan är ju asgrym aswell.

kolla in den här länken: http://www.youtube.com/watch?v=Uj3WNYYzPv4:och och saken är biff!

Anna said...

hahaha, härligt! Satt precis och tittade på LA Ink... och funderar själv på att skaffa ännu en... även fast mamma har sagt "nu får det väl räcka" men min bror tatuerade sig förra veckan och då blidde jag sugen...

"The owls are not what they seem..."