Monday, March 03, 2008

Fina vänner & snygga killar

En galet fin vecka har spenderats i stockholm. Jag har druckit ca 17 st öl, 7 st latte och träffat i runda slängar 22 st fantastiska vänner - i runda slängar - för jag är ju så mycket för runda slängar ni vet.

Det handlade om ölande & melonsnack med E, Coach-häng med J, A, K, U, T (det låter som ett japanskt danskollektiv btw), fika med fina H, fruktfat på riks med den strålande G, shopping med söta Å, häng med min bästa småbarnsfamilj och fantastiska gudsonen, partaj med Sandy, Gudhund och the new guy "manny" + crew på Rocket room, mera öl med M och en färdig bädd på golvet - egenhändigt bäddad av den fantastiska A. (Undrar om jag har bokstavbarn nog att skriva en roman snart?)

Dessutom ensam-bio där jag i tur och ordning blev dödskär i 1. Jason Schwartzman och 2. Adrien Brody. Har inte riktigt fattat Brodys het(ig)het för än nu, trots att jag alltid tyckt att Maya Rudolph´s drägglande över honom i en gammal SNL sketch var sjukt kul. Men nu, my god! Det var lite som Moneybrother-konserten förra julen - när jag gick dit med intentionerna att ligga med Anders och därifrån nykär i Gustav Bendt. Haha.
Nu gick jag på bio med intentionen att dräggla över Schwartzman men gick ut dödsförälskad i Brody OCH Schwartzman.

Det är som jag har skanderat ett antal gånger tidigare - snygga killar är det bästa som jag vet!

Ps. Filmen var också bra



3 comments:

Elin Bergqvist said...

Äntligen har jag hittat hit igen, jag har ny dator så jag fick googla fram din blogg vilket tog ett tag men nu kan jag följa den igen, så roligt! Hoppas allt är bra med dig där uppe i kurbitsmönstrets vagga, i Göteborg skiner för ovanlighetens skull solen vilket medför stor lycka!

Anonymous said...

jag tycker att han du har en förmåga att skriva målande med bokstäver. Det finns en väg för dig med.

hallelulja.

(e)

karin said...

haha, jason schwartzman, jag tänker bara hur motbjudande jag tyckte att han var när jag såg marie antoinette, men faktum är att han är ganska het på några bilder jag fick opp när jag googlade honom..

ohwell - hoppas din workshop blir en succé!
puss