Sunday, April 06, 2008

Ett riktigt redigt fylleslag


Stockholms-veckan part 1.

Söndag kväll åkte jag till sthlm och tog in på Rica tillsammans med Anna. Det blev thaimat och häng. Sedan följde coachkonferens mån-tis. Det kändes gött. Mina kollegor är fantastiska. Det finns så mycket utrymme för diversse lådhållning på våra möten. Det är fint.

Måndagen var relativt uppstyrd ändå för vi hade en "utböling" med oss. En sociolog från umeå universitet som har fått i uppdrag att utvärdera coachprojektet. Han verkar riktigt fantastisk och sympatisk och jag tror det kommer bli bra.

Kvällens spenderades på pizza hut vid medis.

Mmmm...

Kollegan K hade med sig man & barnet Svenne (obs! fingerat namn - men dock frekvent använt under kvällen) så pizza verkade som en bra idé. Det vi inte visste innan var att pizzahut skulle visa sig vara en fenomenal idé. Detta tack vare en viss servitör "Robin" (aka benny , men det vara bara kul en liten stund) som var en fascinerande man på så många vis att jag inte riktigt orkar gå in på det här. Han var iaf den stora behållningen av restaurangbesöket. Läs en eminent sammanfattning på A's blogg: http://annat.bloggagratis.se/2008/04/10/631265-pizza-hut/

Efter detta följde lite öl på Nada. Mycket gemytligt.

Tisdagsmötet gick i kreativiteten och urspåringarnas tecken... Det var ju 1a pril så jag lurade K att hon såg ut som en hora. "Don't mention the whore....outfit" sa jag... och sedan april april! Eller? Sa jag det?

Denna helg har tack och lov även varit efterkonstruktionernas helg, så ingen skada skedd!

Tisdag kväll World freeze day på centralstationen. Jag var där med A & fina M. Alltid skönt att träffa henne. Saknar henne. Sommaren kommer bli fin! Filmer från world freeze day här: http://youtube.com/watch?v=SGjOrNhr5h4&feature=related

Senare tisdag kväll, tåg hem till Falun.
Onsdag: jobb, inställda open jam, kaffe, möte och sedan sova.
Torsdag: förmiddags jobb och sedan tillbaks till sthlm.

Torsdag kväll: TOKFEST...

Start på hotellet (nu i skärholmen) med rödtjut och coachhäng.
Sedan drog vi in till Kvarnen för middag. E slöt upp och gjorde en sjukt stark insatts när han försökte komma åt pizza-robins mobilnummer genom att agera någon form av odefinerbar musikalcoach över telefon. Ingen ringde dock tillbaks vilket var bittert. Vi tröstade oss genom att äta underkokt pasta dränkt i vitlök.

Vi drog till pet sounds fast vi hade missat bandet som vi väl egentligen gick dit för att se. Vi tröstade oss med snygg-markus, öl och shots. U's två polare & A's polare som också är ett A (men vi kan kalla honom B här för det heter han också), slöt opp. Här någonstans börjar allting bli luddigt...
...men vi drog till Nada iaf; drack mer öl, mer shots är också ytterst troligt. Jag blev fotad görandes "anknäbben" och snackade väl min vana trogen endel skit med folk. Sedan drog festen vidare till Kvarnen när Nada stängde. Där dracks det ännu lite mer öl och sedan besökte jag det fantastiska discot i källaren. Där har jag ju gjort både en och två bravader tidigare så det var ett kärt återseende! Blev uppdansad av en bikersnubbe i skinnväst och han var väl dryga två äpplen hög.

Bara på kvarnen kiddos bara på kvarnen!

Dagen därpå konstaterade Ullis och jag att mitt hår såg ut som ett roadkill... inte så konstigt efter omständigheterna.

Puss

3 comments:

Anna said...

låter som om jag borde vara med på nästa sånt däringa utvärderingsmöte... :)

Vet du förresten om att den mannen till K har pluggat i växjö och bott (hör och häpna) på Fredrik Bondes väg, i lägenheten under där jag bodde... Freaky!

Anonymous said...

Ohh ni hänger på Nada i sthm, en av mina bästa vänner har jobbat där i typ tre år...förresten ville bara skicka dig denna bild av himlen som om min pojkväns bror tagit i tokyo...

Anonymous said...

// FIA