Wednesday, April 16, 2008

Vårsol, bladguld och svärmorskurvor på min kropp

Jag börjar känna av den.

Stressen alltså. Den positiva sorten visserligen - men ändå! Och det handlar egentligen inte om att jag har för mycket att göra, det handlar snarare om att det finns så mycket jag plötsligt vill göra och att alla impulser liksom kommer på en gång - när jag redan har fullt upp!

T.ex:

  • Jag har massor med jobb på gång. Vill inte låta dryg här nu, men jag har massor av jobb på gång. Haha. Både jobb-jobb och projekt som skulle kunna vara av ett ytterst ideellt slag men som jag samtidigt är sjukt sugen på att genomföra... åhh... val men ingen kval.

  • Jag är sugen på att plugga, för det finns så många roliga utbildningar! Jag är väldigt intresserade av 2 st inför hösten. Den ena går ansökningstiden ut i dag på - och det kommer inte hinnas med. Är det ett tecken? Och i så fall; är det ett tecken på att jag inte ska bry mig om att söka eller är det ett tecken på att jag ska sätta mig och ringa och tjata om att få lämna in min ansökan i morgon och sedan ägna min utkompade dag (inte med att städa inför att folk ska komma och kolla på lägenheten, utan...) åt att smacka ihop det mest fantastiska personliga brev som någonsin skådats? Den andra går ut i maj...

  • Det finns så många ställen att bo på! Sthlm, malmö , växjö... ja faktiskt mer än tre till och med... Härliga kval jag ska lida i höst.
SÅ är det våren som spelar mig ett spratt eller är det verkligen helt sjukt trevligt och fantastiskt just nu? Kanske är det helt enkelt hösten och vintern som har spelat mig ett spratt i lite drygt sju månader och det är SÅHÄR världen ska uppfattas på riktigt?
Bra så, jag tycker vi säger det.

En del av mitt soliga humör kan kopplas till det faktum att jag varit på loppis i dag. Det blev en massa roliga LP-singlar 50-80-tal och så en galet snygg klänning från 50-talet. Svart med blommönster i rött, rosa, grönt gult tror jag det var... Kvinnan i butiken berättade att den hade tillhört hennes svärmor och "hon var aldrig speciellt smal" så den satt som en smäck på mig kan ni tro! Mycket lyckat.

Bilder kommer väl så smårningom. Har nämligen investerat mina surt förvärvade skatteåterbäringspengar i en ny mobil i dag. Med kaaamera... och mp3 och allt vad det heter nu för tiden. I morgon ska jag även investera i nya headphones. Tokbra! Hela jag kommer glimma i svart & guld - BLINGZZZzzz blinGGzzzz mothafuckazz! (säger jag bara) Får la gå och köpa ett solariumkort och sedan limma bladguld över skinkorna. Läckrare blir det inte - fo sho.

Förövrigt. Vad gör jag här på jobbet, jag ska ju hem och äta lasagne så jag sedan kan gå och dricka öl med A,M & O.
Oh, silly me....

No comments: