Sunday, April 13, 2008

Köttbuffé

I går var det köttfest hemma hos L.
Ett fantastiskt tema på en fest. Det vankades dock varken oxbringa, ryggbiff eller lamstek till min stora besvikelse - däremot kunde man smaska på Gustafskorv på tandpetare och Beef-jerky. Själv hade jag en liten talrik sojakorv att smaska på, men det känndes bizarrt i sammanhanget.

På Harrys - dit vi begav oss efter diversse suspekta balonglekar och konstateranden att när man fyllt 27 bör man ha träffat sitt livs kärlek, fanns det också någon slags köttbuffé uppdukad. Utbudet av män i rutiga skjortor var övermäktigt men såg aningen skämt ut.

Jag hade en trevlig kväll, drack mycket öl och dansade en hele del med mitt crew. Men någon gång runt ett-tiden fick jag ett ryck, insåg att 90'tals-hitsen på dansgolvet förolämpade min intelligens och begav mig resolut hemmåt. Det blev fyllesamtal till Malle, Pulp fitction på tv och samt chips. Nu i efterhand var det helt rätt val!

1 comment:

Anonymous said...

ja just det. vi hördes i lördags ja! ursäkta om jag var lite desorienterad. djupsömn du vet...