Saturday, April 19, 2008

Kiddos & fina minnen

Har spenderat dagen med jobb.
Alla mina (ja mina, bara mina - moahahaha) Open Jam kids (eller nåja, inte alla men många) har hängt på Dalateatern i dag och fått prova på t.ex dans & improteater och så har det fått möjlighet till individuell coachning. Det har varit en riktigt göttig stämning. Vissa av dom är riktiga skitungar, vilkt är fantastiskt underhållande! Andra är 76-åriga farbröder who won't stop talking - ever(!!!), vilket också är småkul.

En bra dag hur som helst.

Kommer hem. Trött. Med mina nya hörlurar på. (Svart och guld, precis som den nya mobilen. Im hart när pimpalicious!) Pluggar ur ipoden och pluggr i lurarna i datorn. Sätter på lite random musik och fullkomligen suuuuuugs två år tillbaks i tiden.

Låt: Martha Wainwright - Factory
Plats: Växjö, min lägenhet på Stallvägen 48
Situation: Lätt melankoliska funderingar kring han med mustaschen

Det är galet att man kopplar låtar med platser och människor så starkt. Eller, kanske inte så konstigt egentligen. Men det var underligt att uppleva nu, har inte tänkt på varken mannen eller den tiden på länge. Hade inte någon tydlig bild av hur jag kände just då i huvudet, men det kom tillbaks i en flash, som att dra upp en rullgardin... (spännande)

Andra låtar som är förknippade med platser & situationer:

Låt: David & the citizens - What if Nobody Would Catch Us?
Situation: Att gå i regn upp för backen förbi Teknikum på väg till Malle på Håkan Sjögrens väg

Låt: Eagles of Death Metal - Miss Alissa
Situation: Att åka buss från Lappkärrsberget till Universitetet i Sthlm och egentligen vilja sjunga "rockenrooooooooolling" skithögt men istället mima det och sedan le lite foolish...

Låt: Marit Bergman - Still summer
Situation: Åka gröna linjen mot Farsta strand... eftermiddagssol.

Finns många fler såklart. Vilka är era?
Detta inlägg är viktigt, för vad är det som gör att man associerar vissa låtar till vissa situationer? Tåls att tänka på, särskillt i samband med Malles förfrågan som dryftas här http://mfium.blogg.se/1208447688_p_posten.html?6768FE7D-0641-8F33-8E2B7CAAED400B7F, för hur gött är det t.ex att alltid behöva förknippa fina Håkan, Marit eller Annika med en tur i ett plaströr?

Give me som feedback on that one, plizzz.

Nu ska jag gå till ica, köpa batterier och se om jag mot förmodan kanske kan få igång min döda digitalkamera trots allt! (Bilder på mob & lurar är ju ett måste)

Puss

No comments: