Thursday, September 06, 2007

V-lake - K-sund - E-town - Da Skans, S-holme

Tjo!

Sedan sist har jag hunnit med att jobba min sista dag på skansen (nåja, jag ska tillbaks nu fredag & lördag. men i princip min sista dag), åkt till växjö, festat på deluxe, flyttat ut från stallvägen 48, kört hem ett flyttlass till mitt flickrum i kvicksund, haft en släng av the k-sund bluese, återvänt till min madrass i sandsborg samt haft avslutningsfest med Skansengänget. Fullt upp och trevligt!

Har dessutom blivit kallas till intervju angående tjänsten som Pluralcoach för Blekinge/Kronoberg! Tycker jag hanterade själva samtalet (när jag blev kallad) alldeles utmärkt. "öh nej. jag bor i stockholm, så jag måste nog tyvärr tacka nej till intervjun." Sedan förvirrat samtal med Malle direkt där hon sa åt mig att jag var en idiot (i princip), varpå jag genast ringde tillbaks till plural och sa att jag naturligtivs gärna kommer på intervju. Mm mm mm, man får ju bara en möjlighet att göra ett första intryck. hahah, jag tycker jag skötte mig utmärkt.

Jag är rolig.

I växjö hade jag både tid för fika hos emma på Gusto (det nya lite mognare city-perket), rödvinshäng med malle, tokfest med hela gänget hemma hos helen (det bästa var när vi möblerade om hennes lägenhet utan att hon märkte det på en halvtimma. Ka-ching!) samt en klassiker till utgång på deluxe. På deluxe sprang josse och jag runt och härjade en smula, malin återhämtade sig efter taxiresan med chauffören lars ros genom att dricka drinkar och evelina var en smula chockad efter sin cykelolycka. Bah, egentligen har jag ingen aning om vad folk höll på med, jag och josse styrde nämligen upp pacman-dansen med en snubbe vilket var fantastiskt roligt, och inte helt svårt att få folk att haka på heller!

Träffade även en tjusig karl med doft av melon.

Annars var nog alex roligast. hans garv är så sjukt obetalbart, oavsätt om han ringer under väldigt olämpliga omständigheter. tjoho!

Under fredagen så var det flytt som gällde. Modern kom och flyttsläp hämtades. Malle, Eve och Helen hjälpte till med flyttandet. Darlings, det hade inte varit lätt eller roligt utan er. Nu gick det ändå rätt smidigt...

Befann mig i kvicksund/e-town fre-mån. Träffade åsa på lördag och fikade (wayne´s) samt träffade mange-apa på söndag och fikade (kaka). Träffade även jani i hans bacherlor pad. Riktigt schysst med biljardbort och hela köret. ser fram emot en skabbkväll med mira & jani på blåängeln eller liknande. hohoho.

Jaha joho. Skansenfest i tisdags. Nice, flickorna of the skans är fantastiska! Mängder av rödvin med cecilia, konstiga fotosessions signerade hanna och sedan efterfest hos emma. Eftersom vi befann oss på gärdet slaggade jag på annas golv.

Nu: fika med moa om en stund
Senare: Fira sanna som fyller 25 i dag. tjoho!

puss

No comments: