Thursday, September 13, 2007

Tjoho ensamsupande, tjoho!

Eftersom jag inom kort kommer att ha en fast inkomst (ja, jag ringde till tobias och tackade ja till falun i dag, så nu är det officiellt!) har jag beslutat att bränna mina pengar tills det fullkomligen ryker om fickorna. Och vad kan vara bättre och nyttigare att bränna pengar på om inte alkohol?

Började redan i fredags egentligen (då visste jag ju inget om jobbet, men whatever, jag var skakis efter intervjun och behövde något stärkande) genom att fira sannas födelsedag. Jag, Sanny the tranny, Mad Mad´s, Freakish Freddy, Jimpa och Henke käkade födelsedagsmiddag på Patricia. Jag åt en medioker nachos (enda veggo) men kaffe & congnac efteråt vägde upp. Sedan drog vi till Tiki room och drack exklusiva och smaskiga drinkar och kännde oss sjukt heta. Vi fortsatte genom att åka (någon form av) improviserad kareoketaxi till söder (sjungandes/härjandes tommy nilssons "öppna din dörr", komplett med rödbrusiga bröstkorgar) och Bröderna Olssons. Där blev det öl-kalas och det var även där jag träffade J, vilket i sin tur ledde fram till tisdagens kaffe&kiddo-hångel.

I går skulle jag ha en lugn hemmakväll och kolla på Heroes tänkte jag, men istället messade Erik Persson och insinuerade att han hade obscena mängder sprit hemma, så jag drog till Hornstull.

Olika personer är ju bra att ha till olika saker
och det visade sig att Erik var en utmärkt person att ensamsupa med. Detta var tur eftersom vi inte lyckades ta oss till någon öppen krog när vi väl tog oss ner på stan. Däremot lyckades vi pricka in ett flertal som var stängda. Till och med kvarnen var stängd när vi sökte oss dit som en sista utväg. Stängt! En Onsdag klockan tio över två, skamligt!

Istället för klubbandet spenderades natten med skitsnack, politiskt inkorrekta skämt samt att dra varandra på en slags vagn vid kvarteret bågen på södermalm, vilket i sin tur ledde till att eriks händer luktade grillad kyckling. Mycket trevligt!
Blev även pepp på att flytta då jag fick heminrednings-inspiration av eriks lägenhet. Kitsch är (och förblir) det nya svart!

2 comments:

Anna said...

tjoho! du super väl med dina nya chefer och mig på lördag med!? jag har ännu inte förankrat det i styrelsen men jag tror inte jag kommer att stöta på så mycket motstånd att tala om! :)uhhhh, om du har flyttat till falun den 13:e okt måste jag komma och se ditt kitch-snygga boende medan jag ändå är uppe.. :) hahaha! puss! tjoohoo!

Anonymous said...

shaiZe ska du flytta till falun, isf måste vi ju ses i min gammla B.town hemstad Borlänge...!!!!// fia