Monday, September 24, 2007

Saker som fixar sig

En dag i förskingringens tecken. Har väl inte gjort något vettigt alls, egentligen. Mest gått omkring i mysbyxor och nojjat, haft magknip, druckit kaffe, tänkt att "nu fan måste jag styra upp denna dag" för att sedan göra den exakta motsatsen, nämligen facebooka.

Anledningen till nojjet är naturlich flytten till Falun och det nya jobbet som pluralcoach som stundar. Började tjyvjobba lite i går genom att hänga med Lisa till Katrineholm och träffa en arrangörsförening som är i full gång att förbereda hösttinget & arrangörsdagar där. Man blev glad & peppad och tänkte att fan vad skoj detta kommer bli, men samtidigt fick jag lite prestationsångest. Denna har spätts på ytterligare i dag genom läsning av Lisas coachblogg från det gångna året. Jag har ca 24 timmar på mitt dygn, men hur många har hon egntligen? Det dubbla i presume?

Läste Annas blogg också, men där kändes det lugnare. Inte för att hon gjorde mindre egenligen... Kanske för att man kände ingen föreningar, evenemang, strukturer och personer i hennes inlägg? Gaah... Tänker nog nojja kring detta ett antal dagar. Tills jag är på plats och igång, troligtvis...

MEN: Som så mycket annat kommer detta att fixa sig!

SAKER SOM ÄR FIXADE:

  • Lägenhet. 1 rok á 40 kvm på Hyttgatan i Falun. Gångavstånd till Dalateatern, kanske 5 min? Gångavstånd till centrum, ska vi säga 7? En lätt skabbig lägenhet på nedre botten, men med klara potential till att bli ett hem. Liter med färg skall inhandlas, ommålning skall genomföras & sjukt kitschig indredning skall appliceras.
  • Flyttkärra är bokad till på söndag. (Faktiskt det enda vettiga jag gjort i dag)

SAKER SOM BÖR FIXAS:

  • Bokning av diversse häng med vänner! Dax att boka tid gottfolk, jag finns kvar i stan till och med torsdag!
  • Flytthjälp. Det klurigaste... Jag känner ingen i Falun.
  • Få själva fysiska kontraktet för lägenheten & jobbet. Jag är en material girl, jag gillar saker som man faktiskt kan ta på. Och typ...visa för folk om någon skulle hävda motsatsen...

Nu ska jag försöka peppa mig själv och eventuellt ringa anna och se om hon vill peppa mig. Sedan ska jag gå till Sandsborgs pizzeria och köpa mat. För jag har glömt att äta i dag.

Puss

3 comments:

Anonymous said...

NÄR SKA VI SES DÅ?????????
Puss
Mira

Anonymous said...

lilla raring. jag älskar att du är en slacker. och min lilla slacker ska flytta ännu längre bort. buhu!!!

Anonymous said...

Katrineholm! Det är min hemstad. Lycka till med jobb i Falun! /Channa