Thursday, September 20, 2007

Do you know bad taste?

På Lördag ska jag på KALAS. Det är inte vilket kalas som helst heller, utan älskligen Miras 25-årsfest. Naturligtvis ska det vara temafest och naturligtivs ska temat vara något så klurigt som Bad taste. Skitbra tema, men jag lever dessvärre i kappsäck och har inte min vanliga walk in closet (hö hö) med en massa skoj att rumstera runt bland.
Jag har med andra ord en så kallad "klädkris". Inte det vanliga inget snyggt att ha på mig, utan istället det något oortodoxa (samt vagt självgoda) inget fult att ha på mig.

Kan tillägga att jag har en helt vanlig uppsättning med kläder (dvs jeans, klänningar, linnen & t-shirts) men inte så mycket andra roliga grejer. Har en budget på ca 100 kr att köpa accessoarer/kläder för.

SÅ kära sötisar, kom med förslag på hur jag ska se ut! (och gör´t nu!)

4 comments:

Anonymous said...

jag föreslår att lägga vikten på sminkning och roliga detaljer snarare än ett stort, fult plagg. jag tänker färgmatchning á la färgblind vad gäller ögonskuggor (plural mallan, plural!) samt toppluva. man är alltid bad taste med toppluva, det är därför det är så roligt att ha på sig.
försök gärna hitta något prickigt och stort att ha som överdel på skeonhand. kanske kan vara värt att leta upp någon ful necessär från 80-talet att ha som handväska också.

Anonymous said...

Ica eller Konsum har säkert nåt lager gammalt kött liggandes, sy ihop en dräkt av gammal fläskkarré och filé o så placerar du en gammal kotunga som mössa!

Lycka till!

Anonymous said...

Gammal ost!

Anonymous said...

ta på ett par trosor utanför byxorna