Monday, September 17, 2007

Olika häng & ett skabb


Tjo!

En trevlig måndag, efter en trevlig helg.

I fredags var det middag och häng med töser från kulturfestivalen. Lite dålig uppslutning men vi som kom hade trevligt. Det var Moa, jag, Celeste, Maria, Birgitta och lite senare droppade Karin in också. Charlotte är ursäktad eftersom hon var på lyset på debaser. Kvällen innehöll gott käk, gott vin, snack om att med hjälp av pressleg ordna gratisresor med cementbåten till gotland, återigen snack om hur lång "Lång-Kalle" faktiskt är (har fortfarande inte fått ett tillfredsställande svar dock) samt toknördigt facebookande.
Sedan blev det tuben till medis och utgång på Södra teatern, som dock inte riktigt höll måttet kvällen till ära...

I lördags besökte jag Falun med mamas & the papas. Kanske inget genidrag att åka dit en lördagseftermiddag, men nu har jag i alla fall någon typ av uppfattning om staden. Vet inte riktigt vad jag ska tycka...Det är ju inte stort, men det kan säkert bli bra. Bara jag fixar någonstans att bo! Upplysningar rörande lediga lägenheter i Falun motages samt uppmuntras varmt.
Lördag kväll blev det en öl med Sanna & Erika, sedan häng med Plural-gänget & Kära-Anna. Södra teatern även då och de hade gjort en stark uppryckning sedan fredagen!
I dag har jag fikat med herr Schäfer i Vasastan. Vi snackade flytt (England/Falun) & skabb. Mycket trevligt. Sedan gick jag hem till Sandsborg. Är sedan en tid relativt pank så jag tyckte att det var ett bra alternativ. Det tog en stund men vädret var fint så det va riktigt skönt. Hoppas det är bra väder i morgon. I sånna fall ska jag cykla till stan och gratis-roa mig.
Puss

No comments: