Friday, September 28, 2007

The clutterqueen

I dag flyttar jag mitt pick och pack från Sanna. Eller, det jag får med mig på bussen/tåget i alla fall. Resten hämtar jag på lördag. Sedan bär det av till E-town för flyttpackning och genomgång av diversse flyttlådor.

Fråga: Behöver jag verkligen alla den skit som ligger i lådorna från Växjö?
Svar: Med största sannolikhet "nja".

Vissa saker (läs Pucca, kaffekoppar, pulpfiction-vykorten, kylskåpsmagneten i form av en liten hund samt den med ordet "get" skrivet på i versaler, min filt med får på, kuddar och plattång) är ju essential, men ska jag verkligen släpa med mig allt annat? (Läsa massor med kläder som sällan eller aldrig används, tusenmiljones burkar mer pärlor jag inte kommer pärla, onödigt många skålar i "chipsformat" samt diversse lösa tygstuvar, trasiga jeans, snören, knappar och typ gamla fimpar som "kan vara bra att ha".)

Oh yeah, I am the clutterqueen!

Förövrigt måste jag bara nämna något om min fantastiska tajming. Har suttit och ruggat i stockholm i drygt ett halvår och nu, samma vecka som jag ska flytta går jag och blir smått betuttad... i en liten karl (av allt man nu kan bli betuttad i).

Tajmingen Malin, osvikligt taskig!

4 comments:

Anonymous said...

åh. små karlar alltså. små karlar. jösses.

karin said...
This comment has been removed by the author.
karin said...

fel! fel! fel! fel! (läs på magnus&brasse - brasse-språket)jag tycker att du gör tvärtom, dvs tar med dig alla de där brukarna med pärlor etc till ditt nya bohag, för då mååååste du använda dem. inte kan du väl gå naken heller. är inte det det fiffigaste?! (läs återigen på brasse-språket) ha?! ha?! ha?!

vad det beträffar den här betuttningen tycker jag att du måste berätta mer. säga a med inte b har aldrig funkat, baby. gr du lillfingret måste du ge oss möjligheten att ta heeela handen, förstår du? du är en sanningens kvinna så häv fram ett bara! kasta't i ansiktet på ma, bara! gör't

tchüss!

Anonymous said...

"släng allt som inte har en naturlig anledning att existera."

Nej, förresten. Tänk om du träffar någon som du inte vet hur du ska ta kontakt med, men som du vet älskar att pärla. Då kan du ringa och säga, Hej det e malin, har du lust att komma hit på en kaffe och en pärla?