Wednesday, August 22, 2007

Två fester samt skrot & korns bravader

Första festen:
Kulturfestivalens avslutningsfest.
Främst för volontärerna, men jag hade också kul!
Hamnade vid bästa bordet, dvs med Celeste, Maria och Kristin. Störda, störda människor och roliga diskussioner, bl.a angående väl valda delar av stabens eventuella "gubbsnygghet". (Förövrigt ett mycket underskattat uttryck) Referenser som George Clooney och Peter Magnusson nämndes, vilket är fantastiskt roligt eftersom Peter Magnusson enligt min mening varken är gubbe eller snygg. Nåja.

Annat som diskuterades var exempevis alternativa tolkningar av uttrycket "södra teatern".

Andra festen:
Kräftskiva på da Skans
Museivärdar (dock i civil mundering) som äter kräftor, bröd och ost, samt dricker sprit. Mycket sprit. Kopiööösa mängder sprit. Eller, jag kanske överdriver lite. Det krävs trots allt inte så mycket för att få kulturtants-prospekt's att börja slira...

Hallands fläder på Hallands fläder slank ner eftersom det var ett otroligt högt tempo på snapsvisorna och snapsandet. Vissa sånger utfördes ytterst pretantiöst med stämsång och kanon. Jag, anna och cecilia (som kanske inte kände oss riktigt så musikaliska för dagen) kontrade med att göra en ypperlig imitation av vildvittrorna från Ronja Rövardotter, vilket också finns förevigat som vidoesnutt på annas kamera.

Kamera var annars lite av temat för kvällen. Vi fotade en massa, kanske mest jag och Luba, men tyvärr inte med min kamera. Ska försöka fixa fram bilder om jag kan!

Cecilia och jag skapade även ett radarpar av skabbiga kriminalare, baserat på uttrycket Skrot & Korn. Häng med noga nu så kanske ni fattar; Skrot & Korn = Trash & Barley. Eftersom vi var sliriga så utalade vi det dock Barlow. Trash Barlow alltså, ett utmärkt namn på en kriminalare på dekis tänkte vi, och så bestämde vi att Trash Barlow fick bli mitt snut-alterego. Kanske har jag ett sprucket äktenskap bakom mig, nästan garanterat så har jag någon typ av trött hund...

Cecilia ville också ha ett alterego, och hon ville gärna heta Bonnie som i Bonnie & Clyde. Efter att ha konstaterat att hon hade en utväxt på sitt färgade hår som gränsade till flintskallighet så blev namnet givetvis Bonnie Flint. En femme fatale som hjälper Trash att lösa brott. Allt borde logiskt sett utspela sig under sent 1980-tal, och troligen i ett hamnkvarter i någon amerikans storstad. It´s a wrap!

När vi härjat runt tillräckligt i vaktstugan så drog några tappra (Jag, Emma, Hanna, Luba, Anna, Annika, Ylva, Cecilia... ???) till Galejan och körde en sista svängom på pensionärsdansen. En riktigt fin avslutning på kvällen...

Förövrigt är jag tillbaks i sandsborg igen. På min madrass, skedandes min gudhund. Mia hjälpte mig att flytta i går. TUSENTACK! Att flytta längs gröna linjen är nästan som att dö en smula. Men nu är jag här för en månad, och jag känner att det kommer att bli en fin månad!

puss

2 comments:

Anna said...

tjjoooohooo trash barlow!

att ha dig på en madrass i ett vardagsrum kan väl aldrig vara annat än underbart! hahaha, när tänker du ta en semester till göteborg??? jag kommer till sthlm den 15:e sept!

puss o kram!

Anonymous said...

jaa, precis när kommer du hit? så att man träffa dig egentligen,eller är det bara meningen att jag skall behöva :) ta mig upp till stockholm för att hinna se dig:) förresten så hoppas jag att vi kanske kan ses snart, skall antagligen upp o jobba på stockholms filmfestival så då jäklar skall vi ses,saknar dig vännen, kom hit snart
kramis