Tuesday, August 21, 2007

Kulturfestivalen dag för dag

Festivalen är över!
Och jag överlevde (weee) - trots sura kulturtanter, stress och volontärer med mindervärdeskomplex.


  • Tisdagen: Var galen. Biljettsläppet av de resterande stadsvandringsbiljetterna startade med 50 pers i kö kl 12:00 och pågick väl mer eller mindre tills alla biljetter tagit slut. Då var det fortfarande tryck och folk som blivit utan biljett var lite sura. Stannade i infon och hjälpte mia. Det var den galnaste dagen...

  • Onsdag: Släppte iväg vandringar, fiskade efter volontärer och gick själv med på "från hästryggen till citybanan". Kul! Kollade en stund på Yamato - drummers from japan på GAT. Buskis & skitsnabbt trummande - buskis är alltid bättre med asiater (shaolin twins, thailändsk ölreklam mm), så är´t.

  • Torsdag: Fix och don i infotältet. Skickade iväg vandringar, träffade roliga vandrare (min idol c.f.h bl.a. han var trevlig), skojade lite med Christoffer Barnekow (väldigt snabbt, han kanske inte märkte det?) och kordinerade mikrofonvästar. Karin & jag trollade även fram en ny vandrare på klarakvarteren-tema, eftersom en vandrare sjuktanmält sig. På kvällen var det Hullabalo 1957 på GAT. Hängde lite backstage och kollade in mira som gick med i modeshowen. Sedan drack jag öl & kollade på fat boy med sandy & mad mad´s.

  • Fredag: Kollade in Klara-vandringen, det blev schysst! Upptäckte även att en man hängt på och gjort karikatyrer under ett flertal av vandringarna, man hittar endel av hans grejer här http://www.tecknarservice.se/ , rätt roliga faktiskt. Kollade in aster aweke en stund på hötorget. Sedan drack jag, mats, kristin, mia och charlotte öl på naglo. Celeste ringde och hade lite kort om folk på GAT, så jag ficks springa dit och göra 27 mackor (på en kvart) till seun kuti & egypt 80. Det var väldigt kul, för jag fick dricka öl undertiden. Sedan stod jag backstage och kollade på rumpskakardanserskorna.

  • Mötte upp mia & kristin igen och vi kollade in "livet är en dröm" i jakobs kyrka och på dramaten. Bästa citatet från den kryptiska dilaogen mellan ernst hugo järegård och margareta krook; "jag veeeet allt, men jag har ju ingen eeeeeerfarenhet!"

  • Lördag: Lilla mamma kom till staden. Vi gick på CFH´s utelivsvandring. Roligt och skönt. Fick bl.a besöka en klubbkung (alltid härligt när folk refererar till sig sjäva som kung. haha) från 60-talet i hans före detta klubblokal, numera loppis med sjukt mycket crap och banankartonger till taket. mm mm mm! Sedan var jag tvungen att sätta mig med publikstatestik, men runt åtta kunde vi i alla fall gå ut och käka middag. Efter det blev det en sväng till GAT för att kolla in Operan. Modern åkte hem och jag åkte till söder för att träffa sanna. Vi vågade livet genom att gena över folkkungagatan där midnatssloppet pågick för fullt. Sedan gick vi till vampirelounge och drack öl respektive drink.

  • Söndag: Jag åkte ut till bagarmossen och träffade marika lagerkranz innan hennes vandring. Det var 230 galna personer utan biljett som hängde på - men tro´t eller ej så funkade det jättebra. Som ett första maj tåg genom nackaskogen eller en mindre folkvandring, men med trevlig stämning!

  • Kollade även på barnteater med Hamask på skarpnäcks kulturhus, när jag ändå var ute i söderort. Mycket bra och höjdpunkten var främst två tokiga ungar som spårade ur och levde sig in i pjäsen...

  • Tillbaks till stan och förvaltningen - charlotte låg och sov i ena soffan. Jag somnade i den andra. Efter en halvtimmas slaggande var det dags för pimpning, och sedan avslutningsfest på kulturhusets terass. Fullständig rapport följer...

1 comment:

Anonymous said...

Malin, du är galen. Om du visste hur sur CC är över att du refererar till henne som en kulturtant så skulle du inte våga dig hit igen ; ). Se upp, du kommer också att hamna där så småningom, om än som en indievariant.