Friday, August 10, 2007

Att lida martyrdöden

Tjo!
Denna veckan kan sammanfattas med ett kärnfullt ord; "jobb".
Jag jobbar sjukt mycket, och eventuellt för mycket kan tyckas.
Först sju timmar om dagen på skansen varje dag och sedan X antal timmar på Kulturfestivalens kontor. Hur många det blivit där har varierat lite, i går blev det t.ex en massa liksom i förrgår. Det jag gör är att fixa&dona med stadsvandringarna. Exempelvis har jag gjort en massa biljetter till de olika walksen. Sorgligt nog är det bara en dator på kontoret som är utrustad med indesign, vilket resulterade i att jag har suttit och gjort hundratals biljetter i världens kukigaste program när det gäller text i kombination med bild; word.

Word är bajs, bajs bajs. Kanske inte om man ska skriva den stora romanen, men annars.
  • Sena nätter på kontoret har resulterat i att det finns en möjlighet att Skeon Welanders far kommer att vara securitasvakt. Och , innan ni börjar dra slutsatser, neeeej jag har iiinte nuppat med mr securitas, jag säger bara att möjligheten finns. haha!

Och som om inte det vore nog

  • Sena nätter på kontoret har även fått mig att bli en sådan martyr att jag spyr på mig själv! Jag går runt hela dagarna på skansen och berättar för allt och alla hur trööött jag är, för jag jobbade ju till tolv i natt på mit aaaaandra jobb. Haha, suck it up bitch - tänker jag då, det är ju det m.t.p är bäst på! För jag tycker att båda min jobb är grymt roliga just nu och jag borde sluta gnälla. Men jag ÄR trött, och jag antar att jag måste få säga det till någon.... var femte minut.

Förutom trött så är jag även pank. Har 200 kr på mitt konto och dessa ska brännas ordentligt med Linda på valfri krog i morgon. Fast egentligen är jag en martyr i den frågan också. Jag har nämligen 400 kr på en utbetalnings avi som jag kan hämta ut på banken, men hämta på banken känns som ett helt projekt, så det skjuter jag på framtiden...

Nåväl nåväl, mången pussar till mina trogna läsare. Jag lovar att bli en bättre bloggare inom en snar framtid. Eder tillgivna m.t.p

No comments: