Wednesday, August 15, 2007

Avspark

Festivalen är igång!
Vilket betyder att det sociala livet är på paus... typ.
Eller, jag får ju hänga med trevligt folk hela dagarna, men jag är låst också. Först och främst till stadsvandringsprogrammet och i andra hand till informationsdisken på Jakobs torg där jag fyller i (fyller ut?) när det behövs folk (läs ständigt&jämt). I infon finns i alla fall den fantastiska Mia, så vi har haft endel skoj i stressen också. Hoppas på att kunna uppleva lite mer av resten av festivalen i veckan, det borde lugna ner sig lite på lördag om inte annat.

Hittills har jag dock lyckats med att skicka iväg alla min vandrare i utsatt tid, och förhoppningsvis kom alla tillbaks med livet i behåll, fast det är jag mer osäker på.

Plus med festival:
  • Man får använda com-radio och säga saker som "supporten, supporten till malin KOM"
  • Man får (om man lyckas hitta några) köra med volontärerna! Hade t.ex en grym brud i går (hon var lite lik jessica biel, det du malle, fast svarthårig och skånsk) som var min bara min, och i dag har jag också haft bra folk. Dock är dom ute på uppdrag mest hela tiden (från mig) så jag ser dom inte så ofta. I övrigt kan sägas att det finns volontärer och så finns det volontärer... Mina favvosar va nog astrid & hasse, infons två pensionärer, sweethearts!

Minus med festival:

  • Sjukt ont i mina fötter. My converse is killing mig!

Obs obs govänner. Nu har Charlotte (en kulturtant på mitt jobb. hoho!) hittat till min blogg, så nu ska här censureras hårt. Räkna inte med några smaskiga inlägg hädanefter... Nu är det bara bizniz-style som gäller.

puss

3 comments:

Anonymous said...

äh, skit i bizniz-style!!

karin said...

meeeeh malin! det är ju på en blogg snaskiga detaljer avslöjas.. om du slutar med dem, slutar jag läsa i protest. jag har inte lust att läsa om en massa yadayada, jag vill ha detaljer!

pyss

Anonymous said...

We want sleazy not easy!